خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/10/17 - 11:06
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : فرهنگی
دهمرده:

اختلاف‌ بین مناطق برخوردار و کم‌برخوردار در تامین امکانات آموزشی باید به حداقل برسد

عضو کمیسیون آموزش‌وتحقیقات مجلس، گفت: ما موظف هستیم که زیرساخت‌های لازم برای دسترسی تمام دانش‌آموزان کشور به امکانات ارتباطی جهت بهره‌مندی از خدمات آموزشی را به صورت عادلانه فراهم کنیم.

حبیب‌الله دهمرده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در مورد ارائه پیشنهادی مبنی بر ضرورت ایجاد امتیاز برای دانش‌آموزان عشایری در کنکور سراسری، گفت: یکی از دل نگرانی‌هایی که در حوزه آموزش وجود دارد، تبعیض‌ها و اختلاف در توزیع امکانات آموزشی در سطح کشور است و معتقدیم باید این اختلاف‌ در حوزه تامین این امکانات بین مناطق برخورد و کم برخوردار به حداقل برسد.



مسئولان موظف به تامین امکانات آموزشی به صورت عادلانه در سراسر کشور هستند



نماینده مردم زابل، زهک، هیرمند و نیمروز و هامون در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: دلیلی وجود ندارد دانش‌آموزی که در منطقه کم برخوردار زندگی می‌کند با دانش‌آموزی که در منطقه برخوردار سکونت دارد از نظر تامین زیرساخت‌ها شرایط یکسانی نداشته باشند، چرا که دانش‌آموز ساکن مناطق کم برخوردار گناهی نکرده که در این نقطه از کشور متولد شده است.



وی تصریح کرد: بنده در صحن مجلس در مورد دلایل نبود اینترنت و مشکل آنتن‌دهی تلفن‌های همراه در استان سیستان و بلوچستان از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات سوال کردم که در پی آن، آقای آذری جهرمی به همراه تیمی از کارشناسان این وزارتخانه به مدت 10 روز در این منطقه مستقر شدند تا حداقل امکاناتی که برای آنتن‌دهی تلفن‌های همراه مورد نیاز است، تامین کنند.



دهمرده خاطرنشان کرد: ما موظف هستیم که زیرساخت‌های لازم برای دسترسی تمام دانش‌آموزان کشور به امکانات ارتباطی جهت بهره‌مندی از خدمات آموزشی را به صورت عادلانه فراهم کنیم و اگر نابرابری در این زمینه به حداقل برسد، تمام دانش‌آموزان می‌توانند در کنکور سراسری به صورت هماهنگ شرکت کنند.



دانش‌آموزان عشایری باید از سهمیه کنکور برخوردار شوند



وی افزود: تا زمانی که به این نقطه نرسیده‌ایم و سرمایه‌گذاری لازم برای تامین امکانات آموزشی مورد نیاز دانش‌آموزان ساکن در نقاط کم برخوردار و عشایر صورت نگرفته است باید برای آنها سهمیه‌ای در کنکور قائل شویم.



دهمرده عنوان کرد: در گذشته مناطق مختلف کشور از نظر برخورداری از امکانات آموزشی برای حضور در کنکور امتیازبندی شده بودند و حتی برای عشایر هم سهمیه وجود داشت، بنابراین باید در شرایط کنونی نیز این مهم لحاظ شود در غیر این صورت عدالت آموزشی و اجتماعی از بین خواهد رفت و فاصله بین نقاط برخوردار و کم برخوردار روز به روز بیشتر می‌شود و نتیجه آن مهاجرت این افراد به حاشیه‌های کلانشهرها و از بین رفتن تولید محصولات دامی است.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: این عادلانه نیست که فقط دانش‌آموزان مناطق برخوردار که امکانات آموزشی مطلوبی در اختیار دارند به راحتی به عنوان دانشجوی پزشکی یا مهندسی وارد دانشگاه شوند، اما دانش‌آموزان عشایری نتوانند در رشته‌های مورد علاقه خود ادامه تحصیل دهند.



عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: بنده این موضوع را که از مدت‌ها قبل، در حال پیگیری آن هستم، همچنان از طریق مسئولان مربوطه پیگیری خواهم کرد، چرا که این نابرابری در بهره‌مندی از خدمات آموزشی در زمان شیوع کرونا به دلیل اینکه دانش‌آموزان عشایری و نقاط کم برخوردار، تلفن همراه و تبلت در اختیار ندارند و اصلا مناطقی که در آن سکونت دارند، امکان آنتن دهی برای استفاده از این وسایل در آنها وجود ندارد، شدت گرفته است به همین دلیل هم از پاسخ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در صحن قانع نشدم./



پایان پیام

  • کد خبر : 311524
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار