خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/02/26 - 09:35
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی خبر داد:

اختصاص مبلغ ۵ میلیارد تومان برای اصلاح نژاد اسب اصیل ترکمن

عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی در مراسم کورس بهاره اسب سواری پیست باغلق، گفت: هویت اساسی استان خراسان شمالی در حوزه پرورش اسب اصیل ترکمن است که یکی از مهمترین و اساسی ترین موضوعات در استان است.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، محمد وحیدی ضمن گرامیداشت یاد و خاطر مرحوم دکتر عبدالجلیل غیادی از معتمدین و پرورش دهندگان اسب اصیل ترکمن، عنوان کرد : مرحوم دکتر عبدالجلیل غیادی از جمله افرادی بود که نشان داد معرفی اسب اصیل ترکمن در عرصه ملی و بین المللی تا چه حدود تاثیرگذار است، ایشان آرزو داشت ژنوم اصلی اسب ترکمن که در استان خراسان شمالی است برای آینده کشور حفظ شود.



عضو فراکسیون راهبردی مجلس شورای اسلامی با اشاره به عدم تحقق تلاش ها برای مطالعه و پژوهش نژاد اسب اصیل ترکمن افزود : مطالعه و پژوهش نژاد اسب اصیل ترکمن بارها پیشنهاد شده بود که ابتر مانده بود، امسال با پیگیری هایی که صورت گرفت مبلغ ۵ میلیارد تومان برای اصلاح نژاد اسب اصیل ترکمن که به عنوان زیباترین، قوی ترین اسب است و در خیلی از مسابقات بین المللی حرفی برای گفتن دارد مصوب و در جدول تبصره ۱۴ بودجه 1401 عنوان شده دارای تخصیص صد در صد است که برای مطالعات اصلاح نژاد اسب در اختیار جهاد دانشگاهی قرار می گیرد.



 نماینده مردم ۵ شهرستان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از استاندار انتظار داریم موضوع اسب اصیل ترکمن را جدی بگیرند و جلسات کمیته استانی اسب اصیل ترکمن را به صورت دائمی تشکیل بدهند و یکی از خروجی ها این جلسات برگزاری مسابقه زیبایی اسب در بخش جرگلان و مسابقات اسب سواری در تمامی شهرستان های استان خراسان شمالی باشد.



وحیدی در پایان گفت : مدیرکل ورزش و جوانان استان هم در حمایت از چابک سواران به ویژه در حوزه بیمه این عزیزان قول و دستور پیگیری های لازم را بدهند تا خدایی نکرده در صورت بروز حوادث پشتیبانی کامل صورت بگیرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 342053
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار