خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/02/19 - 12:15
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
الهیان با اشاره به مرجعیت فرهنگی نمایشگاه کتاب تهران؛

اختصاص ردیف بودجه مستقل برای نمایشگاه کتاب حمایت از فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی است

زهره الهیان از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به عنوان یک نقطه عطف در ترویج و تسرّی فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در کشور یاد کرد و گفت: یکی از راه‌های حمایت از فرهنگ کتاب و کتابخوانی در کشور، اختصاص دادن ردیف بودجه مستقل برای نمایشگاه کتاب در بودجه سالانه کشور است تا مسئولین و دست‌اندارکاران بتوانند با دست بازتری از اقشار مختلف مانند دانشجویان، معلمان، طلاب، دانش‌آموزان در دسترسی به کتاب حمایت کنند.

زهره الهیان، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به آغاز سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، از آن به عنوان یک رویداد بزرگ فرهنگی -که در عرصه بین‌الملل و به‌ویژه منطقه هم جای خود را باز کرده است،- یاد کرد و گفت: اگر قرار باشد فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در کشور ترویج و تسرّی پیدا کند، نمایشگاه کتاب تهران یک نقطه عطف در این حوزه است که سالانه توجهات را به حوزه کتاب و کتابخوانی معطوف می‌کند.

وی با بیان اینکه هم مسئولان و هم مردم نمایشگاه کتاب را به عنوان یک مرجع برای حوزه کتاب و کتاب‌خوانی می‌دانند، تصریح کرد: از این جهت باید حمایت‌های ویژه از این رویداد بزرگ فرهنگی بشود. نگاه مقام معظم رهبری هم به این حوزه و این رویداد یک نگاه ویژه و کلیدی است و همین نگاه باعث می‌شود ایشان شخصاً از این رویداد بزرگ بازدید داشته باشند.

این نماینده مجلس تأکید کرد: اگر قرار است حوزه کتاب و کتاب‌خوانی حمایت شود، که باید حمایت شود؛ از مسیرحمایت از این رویدادها است. یعنی راه‌حل آسیب‌هایی که متأسفانه در فضای فرهنگی و فضای مجازی داریم، تقویت کتاب و کتابخوانی در جامعه و میان نوجوانان و جوانان است؛ بنابراین از این جهت حمایت از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران می‌تواند بسیار موثر باشد.

الهیان گفت: یکی از راه‌های این حمایت، اختصاص دادن ردیف بودجه مستقل برای نمایشگاه کتاب در بودجه سالانه کشور است تا مسئولان و دست‌اندارکاران بتوانند با دست بازتری اقشار مختلف مانند دانشجویان، معلمان، طلاب، دانش‌آموزان را حمایت و متخصصان بتوانند کتاب‌های مورد نیاز خود را راحت‌تر تهیه کنند؛ از این جهت یکی از مهم‌ترین جایگاه‌های مردمی کردن حوزه کتاب و کتابخوانی همین نمایشگاه بین‌المللی کتاب  است.

این نماینده مجلس در پایان ابراز امیدواری کرد که با پیگیری مجلس و حمایت دولت در سال‌های آتی یک ردیف بودجه مستقل برای نمایشگاه کتاب تهران تعریف و تصویب شود./

پایان پیام

  • کد خبر : 378120
کلمات کلیدی
میرشکاری مطهره
خبرنگار

میرشکاری مطهره

آخرین اخبار