خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/09/22 - 16:09
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
نادری خبر داد:

احتمال اعمال رتبه بندی در بودجه 1400 در کمیسیون آموزش مجلس

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از احتمال اعمال اعتبارات برای اجرای رتبه بندی در لایحه بودجه 1400 توسط کمیسیون آموزش پس از بررسی‌های کارشناسی در کمیسیون خبر داد.

احمد نادری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به رشد بودجه آموزش و پرورش، اظهار کرد: کل اعتبارات هزینه عمومی وزارت آموزش و پرورش در لایحه بودجه در سال ۱۳۹۹ معادل 59 هزار میلیارد تومان بود که در سال ۱۴۰۰ این رقم به 94 هزار میلیارد تومان افزایش یافته ولی این افزایش با توجه به افزایش تورم در کشور رقم قابل توجهی نیست.



نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «رتبه‌بندی» و «اعمال مدرک تحصیلی معلمان» در بودجه 1400 دیده نشده است و همین نشان از ناقص بودن بودجه حوزه  آموزش و پرورش دارد، اظهار کرد: احتمال  دارد کمیسیون آموزش یا تلفیق در بررسی بودجه این نقایص را برطرف کند و در این رابطه حتما جلسات کارشناسی خواهیم داشت.



رتبه بندی معلمان جز اولویت‌های دولت نیست



وی با انتقاد از اینکه رتبه بندی معلمان همچنان جز اولویت‌های دولت نیست، اضافه کرد: 7 سال است که دولت باید لایحه نظام رتبه‌بندی را به مجلس ارائه می‌کرد ولی اقدامی در این راستا صورت نگرفته و این ظلمی است که دولت در حق معلمان شریف روا داشته است.



این نماینده مردم در مجلس با اشاره به فساد صندوق ذخیره فرهنگیان، گفت: در این حوزه نیز همگان دیدند که چه ظلمی به معلمان شد و احقاق حقی از معلمان صورت نگرفت درحالیکه با بودجه به یغما رفته در همین پرونده می‌توانستیم به اجرای دقیق رتبه بندی یا برنامه‌های دیگر در آموزش و پرورش بپردازیم.



نادری تصریح کرد: نبود رتبه بندی در لایحه بودجه 1400 برای ما قابل قبول نیست و افزایش بودجه برای فرهنگیان حق طبیعی معلمان و دانش آموزان است و باید در بودجه پیش بینی می‌شد.



عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: کمیسیون آموزش این هفته بررسی بودجه‌ نهادهای آموزشی از آموزش و پرورش تا آموزش عالی و دستگاه‌‎های پژوهشی را در دستور کار خود دارد تا بتواند آنچه حق است را بر اساس نیاز به آن‌ها اختصاص دهد./



پایان پیام

  • کد خبر : 309740
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار