خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/05/20 - 15:35
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
نادری انتقاد کرد:

ابلاغ شبهه برانگیز طرح شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره کنکور در روزهای پایانی دولت دوازدهم

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری نسب به ابلاغ طرح شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره کنکور انتقاد و تصریح کرد: با اجرای آن شکاف آموزشی وحشتناک، و طبقاتی شدن آموزش‌‌ بیشتر خواهد شد.

احمد نادری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با انتقاد از طرح تهیه شده در شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره کنکور، عنوان کرد: بزرگترین ایراد وارده به این اقدام شورای عالی انقلاب فرهنگی ورود به حیطه قانونگذاری است در حالیکه شورای انقلاب فرهنگی وظیفه سیاستگذاری دارد نه قانونگذاری.



نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی بر خلاف وظایف تعریف شده به صورت جزئی قانونگذاری کرده است.



نظام سنجش و پذیرش دانشجو دچار اخلال خواهد شد



وی به مغایرت طرح کنکوری شورای انقلاب فرهنگی با قوانین‌ مصوب‌ مجلس اشاره کرد و گفت: در ماده پایانی طرحی که در شورای عالی انقلاب فرهنگی تدوین شده، ذکر شده است که تمامی قوانین مغایر با این طرح وجاهت قانونی ندارند که این مسئله نظام سنجش و پذیرش دانشجو را دچار اخلال می‌کند. 



نادری اضافه کرد: این در حالیست که طرح کنکوری شورای انقلاب فرهنگی  دارای ۹ بند بوده و فقط تا بند ۷ آن در شورای عالی انقلاب فرهنگی بررسی شده و‌ هنوز تمام نشده؛ در روزهای آخر دولت توسط حسن‌ روحانی ابلاغ شد.



دولت جدید سریعاً این مصوبه را ابطال کند 



وی تأکید کرد: این باصطلاح قانون، در 6 جا با قانون ‌مصوب‌ مجلس مغایرت رسمی دارد و با اجرای آن شکاف آموزشی وحشتناک، و طبقاتی شدن آموزش‌‌ بیشتر خواهد شد.



نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، طرح شورای عالی انقلاب فرهنگی خلاف عدالت آموزشی  دانست و گفت: لازم است دولت جدید پس از استقرار وزرا در وزارتخانه‌ها در اولین اقدام این مصوبه عجیب را ابطال کند./



پایان پیام

  • کد خبر : 324856
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار