خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/04/22 - 19:35
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : فرهنگی
در مراسم اختتامیه رویداد ملی نوآیند 2 مطرح شد:

آینده ایران را با همگرایی و مشارکت بسازیم

در مراسم اختتامیه رویداد ملی نوآیند 2 که به همت مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در سالن شهید شیخ فضل الله قوه مقننه برگزار و مطرح شد: برای آینده ای بهتر نیازمند همگرایی و مشارکت ویژه هستیم تا زمانی به علوم نیاز داریم که بتوانیم از آنها بهره بگیریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، مراسم اختتامیه رویداد ملی نوآیند 2 امروز پنجشنبه 22 تیرماه به همت مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در سالن شهید شیخ فضل الله مجلس شورای اسلامی برگزار شد.



در این مراسم احمد کوهی سرپرست گروه آینده پژوهی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید برای مسائل آینده کشور، آینده نگری داشته باشیم، گفت: روایت های قرآنی مبنی بر اینکه از هیچ حادثه ای نمی هراسیم و ترس آن را به سینه می گیریم تا زمانی که به آن دچار شویم، داریم، بنابراین باید قبل از اینکه دچار مشکلات شویم، برای آنها آینده نگری داشته باشیم و راه حل هایی را در جهت حل آنها در نظر بگیریم. به فرض مثال در برنامه هفتم توسعه و بودجه بندی های سال های آینده باید مسائل نوپدید شناخته شود و بر مبنای آنها برنامه ریزی درستی صورت گیرد.



امید رضایی فر سرپرست معاونت فناوری نوآوری وزارت علوم نیز در این مراسم با تاکید بر اینکه آینده باید پیش بینی شود، گفت: ما با رویکرد راهبرد باید اهداف را پیش بینی کرده و برای آنها راه حل های مشخصی را تعیین نماییم. تصویرسازی برای آینده در فیلم ها توسط شرکت کنندگانی که در این مراسم حضور داشتند، نمایانگر یک زندگی رباتیک از انسان هاست.



وی ادامه داد: ما برای آینده و تمدن نوین آن کمتر تصویرسازی داشته ایم، شاید در حد فیلم هایی که بتوان آینده را از آن ترسیم کرد، به نمایش گذاشته ایم. آنچه براساس قدرت سازی برای آینده باید فراهم شود، بر مبنای کوشش و تلاش است.



سرپرست معاونت فناوری نوآوری وزارت علوم افزود: برای آینده نیازمند همگرایی ویژه ای هستیم، زمانی به علمی نیاز داریم که از آن علم بهره لازم را ببریم، بی تردید آن علوم سبب خواهند شد ما در زمینه های مختلف همچون حکمت، سختکوشی، همگرایی و مشارکت  برنامه ریزی داشته باشیم.



رضایی فر تاکید کرد: برای رسیدن به جایگاه قدرتمند نیازمند مرجعیت و مهاجرت پذیری در فضا هستیم. باید فرصت مهاجرت پذیری مهیا شود، اگر این اتفاق رخ دهد، اتوماتیک وار زمینه آینده نگری فراهم خواهد شد.



وی در ادامه یادآور شد: در آینده نیروی انسانی از مباحث مهم خواهد بود، باید توجه کنیم که در فضای آینده چگونه از فرصت نیروی انسانی بهره بگیریم، این همه چالش نه تنها ایران، بلکه کل جهان خواهد بود.



در ادامه احمد برومند دبیر رویداد نوآیند با ارائه گزارشی از فرآیند تشکیل گروه ها و انتخاب برگزیدگان این مراسم بیانیه ای را بدین شرح قرائت کرد: ایران آینده بر پایه گفت و گوهای اجتماعی و نوآوری‌های مردمی شکل می‌گیرد. جریان انقلاب اسلامی نشان می‌دهد آینده‌های بالقوه درخشانی پیش روی ملت ایران است و استفاده از توان مردمی و عمومی‌سازی ظرفیت حل مسائل حکمرانی، شوق جدیدی به وجود می‌آورد. رویداد ملی نوآیند در راستای تصویرسازی از ایران آینده و تحقق حکمرانی پیش‌نگر، مأموریت «شناسایی مسأله‌های نوپدید حکمرانی» را از طریق خرد جمعی و مشارکت عمومی شما عزیزان داشته است.



به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، چالش فقهی حقوقی کاشت تراشه های عصبی، مهاجرت دسته جمعی دانش آموزان به متاورز، بحران احتکار منابع تولید، الگوی سوم امنیت غذایی ایران، دولت منتخب آفرین، اقتصاد هیدروژنی، مرگ حقیقی در دنیای مجازی، انسان سایه ها، چالش های مادری نسل دیجیتال، حمایت بالقوه صندوق های بازنشستگی در ایران، انتخاب آزاد هویت و نقش جنسیتی توسط فرد، مسئله انقیاد و قدرتمندی اجتماعی، همزیستی با شورا، معاشقه با هوش مصنوعی، بی سرمایگان سرمایه ساز حاشیه نشینان مولد، بروز تقابل بین نسلی در شهرها، ظهور تنهایی گزینی، برزخ حکمرانی هوشمند در استفاده از هوش مصنوعی و فضای مجازی از جنبه نسل Z ، بررسی لزوم بهره گیری از هوش مصنوعی در سیاستگذاری عمومی، تنقیح قوانین در دنیای توزیع شده با ماشین اجتماعی، مرگ مدرسه بر اثر شخصی سازی آموزش از جمله گروه هایی بودند که در این اختتامیه از آنها تقدیر شد./



پایان پیام

  • کد خبر : 364876
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار