خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/02/26 - 14:47
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : فرهنگی
وحیدی:

آموزش‌یاران نهضت سوادآموزی باید از طریق آزمونی غیر از ماده 28 جذب شوند

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، بابیان‌اینکه آموزش‌وپرورش متناسب با میزان نیازی که دارد به جذب نیروی انسانی می‌پردازد تاکیدکرد که این کمیسیون معتقد است آموزش‌یاران نهضت سوادآموزی باید از طریق آزمونی غیر از ماده 28 جذب شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، تعدادی از آموزش‌یاران نهضت سوادآموزی امروز(یکشنبه 26 اردیبهشت ماه)در اعتراض به وضعیت استخدامی خود و انتقاد از اینکه مسئولان معتقدند آنها از علم کافی برای فعالیت در آموزش و پرورش برخوردار نیستند، در مقابل مجلس شورای اسلامی اجتماع کردند.



محمد وحیدی نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با حضور در بین آنها در پاسخ به مطالباتی که داشتند، گفت: آنچه در وهله اول در خصوص استخدام در آموزش و پرورش اهمیت دارد میزان نیاز این وزارتخانه به جذب نیروی انسانی است و برابر با آماری که در کشور وجود دارد این وزراتخانه بر اساس این میزان نیاز متناسب با نوع جنسیت، رشته و مقاطع مختلف تحصیلی برای فعالیت در بخش‌ها و مناطق مختلف کشور از بین تمام رشته‌ها به جذب نیروی انسانی می‌پردازد.



نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: آمارهای ارائه شده در این زمینه متفاوت بوده اما آنچه مسلم است تامین نیاز این بخش بر مبنای قوانینی که تاکنون در این حوزه وجود داشته، امکانپذیر نیست، بنابراین برای رفع این مشکل نیازمند راه حل جدیدی هستیم.



وی خطاب به آموزشیاران نهضت سواد آموزی، تصریح کرد: مطالبه شما این است که برابر با یک فرآیند قانونی در آموزش و پرورش همچون نیروهای قبل از سال 92 استخدام شوید و برای این موضوع هم تعدادی قانون وجود دارد که محدودیت‌هایی را در این زمینه ایجاد کرده‌اند.



وحیدی افزود: یکی از این قوانین مرتبط با نحوه استخدام کارکنان رسمی دولت بوده که بر اساس آن دولت اجازه نمی‌دهد فردی بدون شرکت در آزمون استخدام شود، بنابراین دولت طبق این مصوبه، سازمان اداری و استخدامی کشوری را موظف کرده هر استخدامی که در هر دستگاهی انجام می‌شود باید از طریق برگزاری آزمون باشد.



وی یادآور شد: مهمترین تقاضای آموزش‌یاران نهضت سوادآموزی این است که این آزمون از جنس ماده 28 نباشد که اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز در این زمینه با شما هم عقیده هستند به این دلیل که این ماده در اساسنامه دانشگاه فرهنگیان برای تامین نیروهای کسری است که در رشته‌های مورد نیاز آموزش و پرورش از بین فارغ‌التحصیلان دانشگاهی انجام می‌شود و تنها افراد فعال در این وزارتخانه می‌توانند با شرکت در آزمونی به غیر از ماده 28 جذب شوند.



وحیدی اظهار کرد: سال گذشته افرادی که در زمان شیوع کرونا در آزمون رد شده بودند مجدد مجوز حضور در آزمونی دیگر به آنها داده شد که در هیچ نقطه از دنیا این اتفاق نیفتاده است که فردی در آزمونی حضور پیدا کرده و مردود شود اما مجدد بتواند در آزمون شرکت کند.



وی افزود: برخی درخواست دارند که در سنوات افراد امتیازی لحاظ شود که این مهم در طرحی که در کمیسیون آموزش و تحقیقات مطرح شده، آمده است به این صورت که به ازای سنواتی که خدمت می‌کنید، تفاوت قائل شویم و این موضوع برای اولین بار مطرح شده و در ادوار گذشته لحاظ نشده بود به همین دلیل به عده‌ای ظلم شده است.



وحیدی عنوان کرد: ما معتقدیم سنواتی که به عنوان امتیاز لحاظ شده است باید از سنوات سن استخدامی کاهش پیدا کند، یعنی اگر کسی با مدرک لیسانس با 35 سال استخدام شود و 5 سال سوادآموزی کرده باشد باید 5 سال به سنوات استخدامش اضافه شود.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: ما در نشست امروز کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی موضوعاتی که در مورد جذب نیروی انسانی در آموزش و پرورش وجود دارد را مورد بررسی قرار خواهیم داد.



رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات معتقد هستند تمام آموزشیاران باید با هر رشته تحصیلی بتوانند در آزمون شرکت کنند. اما افراد دارای مدرک تحصیلی مرتبط با رشته‌های مورد نیاز حتما متناسب با شرایط مناطق ساماندهی خواهند شد، ضمن اینکه شرایطی فراهم شود که  اگر افرادی مطابق با رشته تحصیلی مورد نیاز جذب نشدند در بخش‌های اداری همسطح یا جایگاهی که آموزش و پرورش اعلام نیاز کند، استخدام شوند./



پایان پیام

  • کد خبر : 319260
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار