خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/04/09 - 12:19
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
بشیری:

آموزش و پرورش باید از روزمرگی دور شود/ هدف نهایی رتبه بندی رسیدن به توسعه یافتگی در سیستم آموزشی کشور است

نماینده مردم در مجلس دوازدهم با بیان اینکه آموزش و پرورش باید از روزمرگی دور شود، گفت: هدف نهایی رتبه بندی رسیدن به توسعه یافتگی در سیستم آموزشی کشور است که بخشی از آن به تغییر وضعیت معلمان مربوط می‌شود اما در نهایت می‌توان توسعه یافتگی را در کل کشور مشاهده کرد.

بشیری

فرهاد بشیری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در مورد جایگاه آموزش و پرورش در دولت چهاردهم، گفت: رسیدگی به مصالح و منافع آموزش و پرورش باید در برنامه دولت چهاردهم قرار بگیرد و همچنین وزیر انتخابی وزارتخانه مذکور برخاسته از بدنه آموزش و پرورش باشد تا سختی‌ها و دغدغه‌های این نهاد آموزشی کشور را بشناسد.

نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از انتخاب افراد بی‌تجربه برای تصدی‌گری آموزش و پرورش کشور، افزود: امیدواریم رئیس جمهور دوره چهاردهم با فراست کافی فرد اصلحی را برای وزارت سیستم آموزشی کشور انتخاب کند تا توانایی هدایت تعلیم و تربیت را داشته باشد.

وی با بیان اینکه نگاه تمام مجالس به آموزش و پرورش نگاه ویژه‌ای بوده است، اظهار داشت: باید مسئولان برای مطالبات آموزش و پرورش دارای برنامه کارآمدی باشند و از طریق مجلس آنها را پیگیری کنند تا مسیر توسعه کشور هموار شود.

بشیری با بیان اینکه تربیت نیروی انسانی از موضوعات مهم محسوب می‌شود، گفت: آموزش و پرورش با سیاست‌های خود اقدام به جذب نیروی انسانی می‌کند، تربیت در سیستم آموزشی صرفا به معلم تنها ختم نمی‌شود از کادر ادارات گرفته تا نیروی های ارزشمند خدماتی همگی در تعلیم و تربیت نقش دارند.

نماینده مردم در مجلس دوازدهم با تاکید به تخصص گرایی در سیستم آموزشی کشور، گفت: لازم و ضروری است سیستم آموزشی کشور به سمت تخصص گرایی پیش رود، تربیت و استخدام نیروهای کارآمد می‌تواند آینده کشور را تغییر دهد، به دلیل تنگناهایی که در مدارس وجود دارد عمده زمان مسئولان صرف نیروی متخصص در سیستم آموزشی کشور می‌شود.

وی با بیان اینکه بخشی از تحول آموزشی کشور از طریق رتبه بندی معلمان ممکن بود، اظهار داشت: بخشی از تحول آموزشی کشور از طریق اجرای درست رتبه بندی معلمان ممکن خواهد بود، تلاش دولت سیزدهم و مجلس یازدهم منجر به اجرای قانون رتبه بندی معلمان شد اما وزیر انتخابی دولت چهاردهم برای بهتر شدن این قانون باید از حداکثر توان خود بهره بگیرد.

بشیری با بیان اینکه آموزش و پرورش باید از روزمرگی دور شود، تاکید کرد: هدف نهایی رتبه بندی رسیدن به توسعه یافتگی در سیستم آموزشی کشور است که بخشی از آن به تغییر وضعیت معلمان مربوط می‌شود اما در نهایت می‌توان توسعه یافتگی را در کل کشور مشاهده کرد.

نماینده مردم در مجلس دوازدهم با تاکید بر اینکه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تلاش می‌کند تا اشکالات رتبه بندی معلمان به حداقل میزان ممکن خود برسد، خاطر نشان کرد: دولت با اجرای کامل رتبه بندی اگر بتواند اشکالات آن را احصا و به مجلس ارجاع دهد بی تردید بسیاری از نمایندگان تلاش می‌کنند تا ضعف‌های موجود رفع شود و شاهد رضایت معلمان باشیم./

پایان پیام

  • کد خبر : 380040
کلمات کلیدی
محبوبه اشرفی پیمان
خبرنگار

محبوبه اشرفی پیمان

آخرین اخبار