خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/05/19 - 10:10
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : فرهنگی
فتحی:

«بی توجهی» سرسخت‌ترین حریف ورزشکاران المپیکی شد

رئیس کمیته ملی المپیک فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی گفت: بی‌مهری به ورزش و ورزشکاران هزینه‌های سنگینی برای کشورهای در حال توسعه به همراه دارد، این بی توجهى گاهی دو ورزشکار هموطن را در مقابل یکدیگر در زیر پرچم‌های متفاوت قرار داد.

محسن فتحی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با انتقاد از نتایج به دست آمده از بازی‌های المپیک گفت: تیم‌هاى ورزشى اعزامی المپیک علیرغم تلاش‌های فراوان نتایج دور از انتظار داشتند به فرض مثال تیم والیبال، تکواندو، کشتی و … ورزشکاران همیشه مدل آور در سطح ملی و بین المللی بودند اما در این دوره بازی‌های المپیک نتایج خوشایندی را کسب نکرده‌ایم.











محسن فتحی


نماینده مردم سنندج و دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی افزود: هر ساله در حوزه و دسته‌هاى مختلف ورزشى از والیبال گرفته تا وزنه‌برداری مدال‌های رنگارنگی به دست می‌آوردیم که متاسفانه تمام پیش بینی ورزش دوستان و علاقمندان در این دوره درست از آب در نیامد.



رئیس کمیته ملی المپیک فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بودجه اختصاص داده شده به بازی‌های المپیک حدود ۱۰ میلیون دلار بود، بدون شک این بودجه در مقابل آماده سازی و اعزام و حتی حمایت ورزشکاران در بازی‌ها بسیار ناچیز بوده بر همین اساس حمایت‌های مادی و معنوی در آماده سازی و کسب نتایج چندان بی تاثیر نبوده است.



وی در ادامه یادآور شد: با تمام کمبودها شاهد تلاش ورزشکاران هستیم؛ پشتکار و استعداد برخی از آنان منجر شد تا در برخی از رشته‌های ورزشی مدال‌آور باشیم، کاملا مشروط و ثابت شده است که اگر مدالی هم کسب شد و نام آوری صورت گرفت به دلیل استعداد ذاتی ورزشکاران بوده است.



رئیس مجمع نمایندگان استان سنندج گفت: با تمام کمبودهایی که شاهد آن بودیم، انتظار داشتیم که نتایج بازی‌های المپیک بهتر از این بود، ورزشکاران در تمام حالت عزیز ملت ایران هستند، فارغ از تمام نتایج بازی‌های کسب شده متاسفانه بازى‌ها به گونه‌ای که دوست داشتیم پیش نرفت حتى شاهد اتفاقات ناخوشایندی بودیم که باعث تعضیف روحیه شرکت کنندگان شد؛ با این تفاسیر گروه اعزامی تمام تلاش خود را کرده تا بهترین مقام‌ها را کسب کند قدردان تک تک آنها هستیم.



بی مهری به ورزش و ورزشکاران هزینه‌های سنگینی برای کشورهای در حال توسعه به همراه دارد، این بی توجهى گاهی دو  تن از ورزشکاران داخلی هموطن را در مقابل یکدیگر در زیر پرچم‌های متفاوت قرار داد



فتحی ادامه داد: بی مهری به ورزش و ورزشکاران هزینه‌های سنگینی برای کشورهای در حال توسعه به همراه دارد، این بی توجهى گاهی دو  تن از ورزشکاران داخلی هموطن را در مقابل یکدیگر در زیر پرچم‌های متفاوت قرار داد، چرا باید شاهد چنین وقایعی باشیم در صورتی که ورزشکاران سرمایه‌های ملی این سرزمین هستند نباید در سایه کمبودها و سیاست‌های نادرست حمایتی شاهد چنین اتفاقات حاشیه سازى باشیم. در حال حاضر ماموران این دوره المپیک هم اگر از تمام حمایت‌های مادی و معنوی محروم می‌شوند؛ بدون شک زمینه سوءاستفاده دیگر کشورها مهیا می‌شود.



عضو کمیسیون بهداشت مجلس تاکید کرد: مهاجرت نخبگان و ورزشکاران معضل اساسی کشورهای جهان سوم محسوب مى‌شود که در سایه بی‌توجهی مسئولان بیشتر شده است، ایران ظرفیت بسیاری در تمام حوزه‌ها دارد؛ که اگر بر توان نخبگان داخلی تکیه کنیم بدون شک شرایط بهتری را امروز در داخل و حتی عرصه‌های بین المللی شاهد خواهیم بود. این کشور نیازمند همت جوانان غیور و توانمند در تمام حوزه‌ها است.



بیشتر بخوانید:





رئیس کمیته ملی المپیک فراکسیون ورزش مجلس در پایان خاطر نشان کرد: فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی تمام تلاش خود را می‌کند تا سازمان‌ها و نهادهای متولی در حوزه ورزش و جوانان را روی کار بیاورد تا در سایه حمایت‌ها کمتر شاهد مهاجرت جوانان این سرزمین باشیم. هر موفقیتی نیازمند هزینه است این هزینه را باید همه مسئولان بپردازند./



پایان پیام

  • کد خبر : 324687
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار