خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/12/15 - 16:13
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
فلاحی عنوان کرد؛

فوتبال ورزشی فراتر از جنسیت/ از داوری زنان در دربی استقبال می‌کنیم

عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی ضمن استقبال از تصمیم کمیته داوران فدراسیون فوتبال برای اولین حضور یک داور زن در تیم قضاوت بازی دربی هفته آینده، گفت: این اتفاق فتح بابی برای استفاده بیشتر از دانش خانم‌ها در ورزش است.

سارا فلاحی، نماینده مردم ایلام و عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، ضمن استقبال از تصمیم کمیته داوران فدراسیون فوتبال برای اولین حضور یک داور زن در تیم قضاوت بازی دربی هفته آینده، عنوان کرد: فوتبال یک ورزش فراتر از جنسیت است و نمی‌توانیم بگوییم فوتبال مردانه است. باید از همه داشته‌هایمان استفاده کنیم، همچنان که تاکنون در حوزه ورزش خانم‌های ما هم با حفظ ارزش‌ها و حجاب اسلامی در همه صحنه‌ها و عرصه‌ها موثر بوده‌اند.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه بسیار خوشحال می‌شوم خانم‌های ما بتوانند در حوزه داوری فوتبال آن هم بازی مهم و حساسی هم‌چون دربی حضور داشته باشند، اضافه کرد: این نشان می‌دهد خانم‌های ما در حوزه ورزش خیلی دانش کسب کردند و داشته دارند؛ بنابراین اگر این اتفاق بیفتد و از داوری زنان در بازی بین تیم‌های استقلال و پرسپولیس استفاده شود، حرکت مثبتی است.

فلاحی تصریح کرد: من اینکه ما در یک بازی حساس به داوران زن اعتماد می‌کنیم را به فال نیک می‌گیرم و به نظرم می‌تواند مقدمه‌ای برای حضور بانوان داور در میادین و مسابقات آسیایی و بین‌المللی باشد.

وی با اشاره به اینکه خانم‌های ورزشکار ما تاکنون زیر پرچم جمهوری اسلامی ایران کارهای مثبت زیادی انجام دادند، افزود: زنان داور ایرانی در کشتی، تکواندو، کاراته و ورزش‌های مختلف در میادین بزرگ جهانی سابقه داوری دارند. فوتبال هم یک ورزش مانند سایر ورزش‌ها است و اینکه به هر حال یک خانم برای داوری وارد این عرصه شود، فتح بابی برای این است که از دانش خانم‌ها بیشتر استفاده شود.

این عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه داوران خانم ایرانی توانایی داوری در میادین بزرگ و مهم را دارند؛ عنوان کرد: قطعاً هرجا که به بانوان این سرزمین اعتماد شده است، توانمندی‌های خود را نشان داده‌اند. به عنوان مثال در همین حوزه ورزش حضور خانم‌ها باعث می‌شود که ما در رنکینگ‌های دنیا بالا برویم و هرجا به خانم‌ها اعتماد کردیم، موفق بوده‌اند./

پایان پیام

  • کد خبر : 376210
کلمات کلیدی
میرشکاری مطهره
خبرنگار

میرشکاری مطهره

آخرین اخبار