خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1390/01/25 - 15:34
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فراکسیون ها
نماینده آیت الله سیستانی در دیدار اعضای فراکسیون دانشگاهیان:

کشتار مسلمانان بحرین مهمترین موضوع حال حاضر دنیای اسلام است

نماینده آیت الله سیستانی در قم ناآرامی های بحرین و وضعیت شیعیان این کشور را نگران کننده خواند و از اهتمام آیت الله سیستانی برای بهبود وضعیت شیعیان این کشور خبر داد.


به گزارش خبرنگارخانه ملت(www.icana.ir)، تعدادی از اعضای فراکسیون دانشگاهیان در ادامه سفر خود به شهر قم با حضور در دفتر آیت الله سیستانی در قم با نماینده ایشان به بحث و تبادل نظر پرداختند.



"مصطفی کواکبیان" رئیس فراکسیون دانشگاهیان در این نشست با بیان این که نقش آیت الله سیستانی در وحدت شیعیان جهان همواره موثر بوده است از موضع گیری‎های این مرجع تقلید شیعیان درباره حوادث اخیر کشورهای اسلامی قدردانی کرد و گفت: سخنان و رهنمودهای آیت الله سیستانی همواره موجب دلگرمی شیعیان مظلوم دنیا بوده و امیدواریم این روشنگری‌ها همچنان ادامه داشته باشد.



"سید فاضل موسوی" نماینده مردم خدابنده در این نشست بر لزوم همکاری ایران و عراق در برداشت از میادین مشترک نفت و گاز اشاره کرد و خواستار حضور موثر آیت الله سیستانی برای جلوگیری از استیلای غرب بر مخازن نفتی عراق شد.



"حجت الاسلام شهرستانی" نماینده آیت‌الله سیستانی در این دیدار با اشاره به موضع گیری های این مرجع عالیقدر درقبال حوادث اخیر کشورهای اسلامی گفت: وضعیت شیعیان بحرین از لحظه آغاز موجب نگرانی آیت الله سیستانی بود و ایشان در همان زمان به دنبال حل مشکل بحرین بودند زیرا به خوبی از روابط حکومت آل خلیفه و حکومت عربستان مطلع بودند و نمی خواستند مردم بحرین اسیر این دو حکومت شوند.



نماینده آیت الله سیستانی در ادامه به نامه‌های بوش و اوباما به آیت الله سیستانی اشاره کرد و گفت: این دو رئیس جمهور آمریکا بسیار سعی داشتند که از جایگاه آیت الله سیستانی سوءاستفاده کند اما درایت ایشان همواره مانع این کار شد.



وی با بیان این که پادشاه عربستان نیز پس از وقوع ناآرامی ها در بحرین خواستار مکالمه تلفنی با آیت الله سیستانی شده بود گفت: ایشان درخواست پادشاه عربستان را رد کردند زیرا معتقد بودند این درخواست در جهت اصلاح وضعیت مردم بحرین نیست.



نماینده آیت‌الله سیستانی در پایان سخنان خود از نمایندگان درخواست کرد که چنانچه پیامی برای آیت الله سیستانی دارند آن را در اختیار وی قرار دهند تا به ایشان منتقل شود.



اعضای فراکسیون دانشگاهیان پس از دیدار با نماینده آیت الله سیستانی عازم بازدید از نمایشگاه کتاب آیت الله مرعشی در جوار حرم حضرت معصومه (س) شدند.

  • کد خبر : 43402
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار