خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1390/03/28 - 16:48
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فراکسیون ها
طیبه صفایی:

پرتاب ماهواره رصد، بیگانگان را نیز وادار به تحسین کرد

عضو فراکسیون فناوری‌های پیشرفته مجلس با تقدیر از عملکرد دانشمندان ایرانی در ساخت ماهواره رصد، پرتاب این ماهواره را یکی از تجربه‌های طلایی دانشمندان ایران در دوره تشدید تحریم‌ها خواند و گفت: با تمام توان خود تلاش می‌کنیم تا از زحمات کسانی که نام ایران اسلامی را در این شرایط سخت، بر زبان جهانیان جاری می‌کنند، دفاع کنیم.


"طیبه صفایی" در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت (www.icana.ir) با تأکید بر غافلگیر شدن غرب از پیشرفت ایران در فناوری‌های نوین، پرتاب ماهواره رصد از سوی ایران را موجب حیرت کشورهای غربی خواند و افزود: پرتاب ماهواره رصد در شرایطی که غرب از تمام توان خود برای تنگ‌تر کردن حلقه تحریم علیه ایران استفاده می‌کند، غربی ها را حیرت زده کرد.



نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: پرتاب ماهواره رصد بیگانگان را نیز وادار به تحسین دانشمندان ایرانی کرد و نشان داد که سیاست‌های تحریمی غرب علیه ایران نتیجه‌ای به جز توانمند شدن دانشمندان ایرانی در دستیابی به فناوری‌های نوین نداشته است.



وی با بیان این که نمایندگان مجلس و به ویژه اعضای فراکسیون فناوری‌های پیشرفته به دنبال تقدیر از تلاش‌های دانشمندان ایرانی فعال در پروژه ماهواره رصد هستند، تأکید کرد: این دانشمندان جوان ما شایسته تقدیر هستند و امیدواریم بتوانیم در آینده‌ای نزدیک شرایطی را فراهم کنیم که از زحمات این دانشمندان در مجلس تقدیر شود.



عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان این که متأسفانه فراکسیون فناوری‌های پیشرفته از زمان تأسیس تا امروز تشکیل نشست عمومی نداده است، اظهار امیدواری کرد این فراکسیون برای حمایت از فناوری‌های در حال رشد ایرانی مؤثرتر ظاهر شود و با تشکیل نشست فوق‌العاده، تقدیر از دانشمندان فعال در پروژه ماهواره رصد را در دستور کار خود قرار دهد.

  • کد خبر : 51471
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار