خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1390/05/12 - 17:10
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : فراکسیون ها
فراکسیون بیداری اسلامی در نخستین بیانیه خود اعلام کرد:

ولایت مطلقه فقیه رمز کلید پیروزهای ملت ایران در3 دهه بوده است

فراکسیون بیداری اسلامی امروز پس از اعلام موجودیت در مجلس شورای اسلامی با صدور بیانیه ای اعلام کرد: « ولایت مطلقه فقیه» به عنوان رکن رکین نظام اسلامی ایران،‌ رمز کلید موفقیت‌ها و پیروزهای ملت ایران در این سه دهه بوده است و بر این اساس باید مردم، ‌مسئولین، ‌سیاسیون کشور با در نظر گرفتن جایگاه بی بدیل رهبری و ولی فقیه، وحدت ملی را حول محور رهبری قرار دهند.


به گزارش خبرگزاری خانه ملت(www.icana.ir) در متن نخستین بیانیه فراکسیون بیداری اسلامی آمده است:



امواج گسترده بیداری که امروز کشورهای عربی، خاورمیانه، شمال آفریقا و حتی کشورهای اروپایی را یکی پس از دیگری در بر می گیرد، ‌بدون شک از برکات انقلاب اسلامی ایران و رهبری معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) و هم‌اکنون هدایت و رهبری مقام عظمای ولایت حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (مدظله العالی) می‌باشد.



با وجود تلاش برخی کشورهای منطقه، اروپا و آمریکا برای نامرتبط دانستن بیداری اسلامی یا انقلاب اسلامی ایران، ‌مراجعه به خواست و مطالبات مردم کشورهای مصر، تونس، لیبی،‌ بحرین، یمن، اردن و عربستان،‌ از جمله برگزاری نمازهای جمعه، شعارهای الله‌اکبر و درخواست تشکیل حکومت اسلامی، مبین آن است،. نقطه عزیمت اصلی این تحولات "اسلام گرایی" بوده و نقش انقلاب اسلامی ایران در سه دهه گذشته در شکل گیری، الگودهی، هدایت و مدیریت این بیداری اسلامی، نقشی کلیدی و استراتژیک بوده است.



نهادینه شدن تدریجی بیداری اسلامی نه تنها سبب آزادی جنوب لبنان و شکل گیری انتفاضه‌های اول و دوم فلسطین بود که در نتیجه تعمیق این بیداری،‌ پیروزی حزب الله لبنان در نبرد 33 روزه و مقاومت حماسی مردم غزه در نبرد 22 روزه و در مصافی نابرابر رقم خورد و اکنون نیز موج گسترده دیگری از همان بیداری اسلامی بسیاری از کشورها را فرا گرفته است.



آنچه در این سه دهه انقلاب اسلامی ایران را در «الگودهی» و « مدیریت» بیداری اسلامی پیشرو و هم‌آهنگ نموده است را به طور خلاصه می توان در دو بعد اصلی عنوان نمود:



اول: وحدت حول محور حق و ارزشهای دینی و اسلامی (و تبعیت از ولایت مطلقه فقیه)



دوم: موفقیت و پیشرفت روز افزون انقلاب اسلامی ایران در عرصه‌های گسترده علمی، اقتصادی و سیاسی که تاثیرگذاری انقلاب اسلامی ایران و تاثیرپذیری کشورهای دیگر را افزایش می‌دهد.



لزوم اتحاد و همدلی میان تمامی دلسوزان و نیروهای ارزشی انقلاب، در این برهه حساس، بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود. چرا که تنها رمز پیروزی ملت ایران در این سه دهه همواره کلمه توحید و وحدت کلمه بوده است بلکه چشم امیدواری بسیاری از کشورهای اسلامی و آزادیخواهان جهان نیز به استحکام، استقلال، رای استکبار ستیزی، عدالت خواهی، اتحاد تمامی اقشار، مذاهب و گروه‌های سیاسی و اجتماعی انقلاب اسلامی ایران می باشد.



از سوی دیگر مسلماً لازمه تداوم این الگودهی، تاثیرگذاری، ‌مدیریت بیداری اسلامی، ‌الگو بودن در بسیاری شاخص‌ها از جمله پیشرفت، ‌توسعه، ‌رشد اقتصادی، رشد علمی و فناوری می‌باشد که به طور یقین،‌ درایت و هوشمندی مقام معظم رهبری در نامگذاری سال 90به سال جهاد اقتصادی و تاکید ایشان بر جهت‌گیری و رویکرد اصلی کشور در راستای توسعه و رشد اقتصادی،‌ علمی و فناوری به همین منظور است.



« ولایت مطلقه فقیه» به عنوان رکن رکین نظام اسلامی ایران،‌ رمز کلید موفقیت‌ها و پیروزهای ملت ایران در این سه دهه بوده است و بر این اساس باید مردم، ‌مسئولین، ‌سیاسیون کشور با در نظر گرفتن جایگاه بی بدیل رهبری و ولی فقیه، وحدت ملی را حول محور رهبری قرار دهند.



تلاش برای محقق و عملیاتی کردن فرمایشات و مطالبات رهبری، نشان از ولایتمداری مسئولان خواهد داشت و ملت انقلابی اسلامی ایران حتی خواص را که سخن از اطاعت رهبری می‌گویند و اما در عمل،‌ خلاف آن قدم بر می‌دارند را نیز به خوبی می‌شناسند.



به واقع اگر خواص سیاسی کشور نتوانند نقش تاریخی خود را در بهترین روزهای ایران و منطقه خاورمیانه به درستی ایفا کنند و با دامن زدن به اختلافات داخلی و حرکت در حاشیه، آب در آسیاب دشمن بریزند، نباید توقع داشت که مدیریت و نقش ایران اسلامی، بتواند مدیریت اسرائیلی- آمریکایی حاکم بر بسیاری از کشورهای منطقه را شکست دهد.



اما با توکل به حضرت حق،‌ این مهم با ولایتمداری و اطاعت عملی از رهبری و وحدت و همدلی بدست خواهد آمد.

  • کد خبر : 55739
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار