خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1390/07/04 - 14:28
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فراکسیون ها
عباس رجایی تاکید کرد:

وحدت؛ پیام اولین نشست طیف مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس

رئیس اولین نشست طیف مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس تصریح کرد: در این جلسه مقرر شد بیانیه‌ای در تقویت جریان اصولگرایی، حرکت جامعتین و تقویت آیات مهدوی‌کنی و یزدی، سازوکار 8 + 7 و اقدامات وحدت‌آفرین آن توسط نمایندگان حاضر تهیه و اعلام عمومی گردد.


به گزارش خبرگزاری خانه ملت www.icana.ir، عباس رجائی که اداره اولین نشست طیف مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس را بر عهده داشت  گفت: از ضرورت‌های بسیار مهم مقطع کنونی نظام جمهوری اسلامی، حفظ وحدت و همگرایی ملی برای ایجاد شتاب مناسب برای توسعه کشور و تحقق آرمان های امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری می‌باشد.



 نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی در ادامه درخصوص راه های تحقق آرمان های حضرت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران، ‌خاطرنشان کرد: تحقق آرمانها زمانی اتفاق خواهد افتاد که نهادهای اصلی نظام اسلامی ایران از جمله مجلس شورای اسلامی، مقتدر، مستقل، کارآمد و برنامه‌گرا بوده و قائل به چارچوب‌های اصلی انقلاب اسلامی یعنی التزام عملی به اصل اساسی ولایت فقیه، قانون اساسی، راه امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری و بطور کلی به نظام اسلامی باشند.



وی افزود: نهاد روحانیت یک نهاد اساسی در نظام اسلامی است و امروز جامعتین برای تحقق شعار وحدت و اصولگرایی به میدان آمده‌اند و حمایت از این نهاد یک اقدام پراهمیت و تضعیف نهاد روحانیت در حرکت آینده سیاسی کشور باعث سوق به سمت لیبرالیسم می شود.



رجائی با تاکید بر تاثیر مثبت سازوکار وحدت در کمیته 8 + 7، افزود: قاطبه نمایندگان اصولگرای مجلس به 8 + 7 برای ایجاد ساختار منسجم جبهه اصولگرایی و تقویت جایگاه حضرات آیات مهدوی‌کنی و یزدی تأکید دارند و معتقدند در شرایط کنونی که جریان فتنه و جریان انحرافی در راستای تخریب وحدت جامعه تلاش می‌کنند بهترین سازو کار برای وحدت اصولگرایان سازوکار 8 + 7 می‌باشد.



رئیس اولین نشست طیف مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس در ادامه به درخواست نمایندگان اصولگرا اشاره کرد و گفت: نمایندگان خواستند تا ساز وکار مناسبی برای تبیین جایگاه مجلس هشتم در مسائل کشور اعم از سیاسی، اقتصادی و اجتماعی و عبور سلامت از جریان فتنه و انحرافی اتخاذ گردد.



وی گفت: نمایندگان همچنین خواستار تقویت روش های وحدت‌آفرین اصولگرایان و تقویت شیوه های اجرائی مجلس برای پرداختن به کارهای تقنینی و نظارتی مناسب برای ادامه کار و رسالت مجلس در ماه های باقیمانده شدند.



 نماینده مردم اراک تصریح کرد: در این جلسه مقرر شد بیانیه‌ای در تقویت (جریان اصولگرایی، حرکت جامعتین و تقویت آیات مهدوی‌کنی و یزدی، سازوکار 8 + 7 و  اقدامات وحدت‌آفرین آن) توسط نمایندگان حاضر تهیه و اعلام عمومی گردد.



وی درخصوص محورهای اصلی این بیانیه خاطرنشان کرد: اعتقاد به گستردگی مبانی اصولگرائی و ضرورت پرهیز از ایجاد انشقاق در اصولگرایان، لزوم مرزبندی و روشنگری درخصوص تمایز جبهه اصولگرایی با جریانات فتنه و انحرافی، مخالفت با هرگونه سهم‌خواهی که با عنوان و شعار اصولگرایی صورت می‌پذیرد و تأکید بر تداوم حضور پررنگ آقای جلالی به عنوان نماینده اصولگرایان مجلس در سازوکار 8 + 7، از جمله محورهای اصلی این بیانیه می باشد.



رجائی در پایان گفت: مقرر شد این جلسات در ماه های آینده برای اهداف تعیین شده بطور منظم برگزار شود.



اولین نشست طیف مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس با حضور رئیس مجلس و حدود ۱۵۰ نفر از نمایندگان اصولگرای مجلس هشتم پیش از ظهر امروز در تالار مدرس ساختمان مشروطه برگزار شد.

  • کد خبر : 59359
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار