خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/06/01 - 16:19
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فراکسیون ها
عضو فراکسیون شاهد:

همچنان پیگیر طرح جامع ایثارگران هستیم

**عضو فراکسیون فرزندان شاهد مجلس شورای اسلامی با تشریح چگونگی تشکیل این فراکسیون، از جدیت فراکسیون شاهد در پیگیری تصویب طرح جامع ایثارگران خبر داد و گفت: از طولانی شدن روند تصویب این طرح ناراضی هستیم.

"حسین گروسی" عضو فراکسیون فرزندان شاهد با انتقاد از تاخیر تصویب طرح جامع ایثارگران، گفت: لایحه جامع ایثارگران از دور هفتم در جریان است اما تا به امروز هیچ مصوبه خوبی از آن عاید نشده است و الان هم مدت هاست که این لایحه در مجمع تشخیص مصلحت نظام مانده است.

عضو فراکسیون فرزندان شاهد با اشاره به تدوین طرحی در همین مورد از سوی مجلس، گفت: طرحی که ما در مجلس تهیه کردیم و در کمیسیون هم تصویب شد در صحن علنی مجلس با این ایراد هیئت رییسه روبرو شد، که این طرح بار مالی دارد و باید بحث مالی آن حل شود تا برای تصویب ارائه گردد.

 وی با انتقاد از طولانی شدن بررسی این طرح و شفاف شدن منابع مالی آن، گفت: بعد از تذکری که یکی از دوستان در هفته گذشته دادند، هیئت رئیسه مجلس اعلام کرد که مراحل نهایی این بررسی به اتمام رسیده، ولی ما حرفمان این است که این زمان خیلی طول کشید؛ چراکه ما انتظار داشتیم در مورد کسانی که به عنوان پرچمداران ایثار و شهادت، عزیزترین سرمایه خودشان یعنی جانشان را فدای این نظام کرده اند، کارها کمی زودتر و با توجه بیشتر انجام می‌شد.

گروسی با اشاره به اینکه این طرح در راستای حمایت از خانواده های شهدا و ایثارگران طراحی شده است، محورهای طرح جامع ایثارگران را چهار محور عنوان کرد و گفت: اساس این طرح در چند محور است، یکی محور فرهنگی یعنی بحث آموزش و تسهیلات آموزشی برای ارتقا سطح تحصیلی، دیگری محور اشتغال بوده، محور سوم هم موضوع مسکن است؛ چرا که بسیاری از این خانواده ها مسکن مناسب ندارند و از این بابت با مشکلات جدی مواجه هستند و محور چهارم هم موضوع بهداشت و درمان است که بخصوص در مورد جانبازان عزیز باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

فراکسیون شاهد برای اولین بار در طول ادوار مجلس در مجلس هشتم تشکیل شد. در این دوره نه نفر از فرزندان شهدا در مجلس حضور داشتند که این حضور دلیل اصلی تشکیل فراکسیون شاهد با حضور نه تن از نمایندگانی که فرزندان شاهد نیز بودند، شد.

  • کد خبر : 25719
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار