خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/03/24 - 13:26
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فراکسیون ها
آیت الله العظمی صافی گلپایگانی در دیدار اغضای فراکسیون روحانیون مجلس:

هر نماینده مجلس، نماینده کل مملکت است

**حضرت آیت الله صافی با تاکید بر این که مواضع نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید در جهت مصالح نظام اسلامی باشد، گفتند: نماینده مجلس باید مستقل بوده و در جهت اهداف دین و خدمت به مردم گام بردارد.

به گزارش خانه ملت به نقل از مرکز خبر حوزه، این مرجع تقلید صبح امروز در دیدار اعضای فراکسیون روحانیون مجلس با بیان این مطلب تصریح کردند: نمایندگان روحانی مجلس باید مایه افتخار روحانیت باشند.

معظم‌له خاطرنشان کردند: یکی از جلوه های مهم معرفی روحانیت به مردم از طریق شما نمایندگان است، به این معنا که با رفتار، گفتار و اخلاق و به ویژه وقار خود الگو باشید و به خوبی در حفظ شان و جایگاه روحانیت تلاش کنید.

ایشان همچنین افزودند: شما باید بتوانید جلوه های دین و مذهب و معارف را در مجلس به مردم نشان دهید.

معظم له با تاکید بر لزوم توجه و همت نمایندگان مجلس  در جهت مقابله با مفاسد و اجرای احکام دین، خاطر نشان کردند: از فرصتی که در اختیار شما قرار گرفته کمال استفاده را ببرید و در جهت تحقق منویات حضرت ولی عصر (عج) تلاش کرده و بدانید که اولین کسی که نسبت به کمبودهای اخلاقی،سیاسی و اقتصادی در جامعه اسلامی رنجیده خاطر می شود، وجود مقدس امام زمان(عج) است.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در ادامه با مهم توصیف کردن جایگاه نمایندگی مجلس، ابراز داشتند: هر نماینده ای در مجلس در واقع نماینده کل مملکت است؛ بنابراین باید با کمال دقت و قوت به انجام وظایف نمایندگی خویش پرداخته و نسبت به مسایل کشور اظهار نظر کند.

ایشان همچنین با اشاره به وجود مشکلات اقتصادی در جامعه، خاطر نشان کردند:در کنار مسایل اقتصادی باید به مسایل فرهنگی هم توجه شود، به ویژه مساله حجاب که در حال حاضر موجب شرمساری است و البته در این قضیه باید به دنبال شناسایی علت ها رفت.

معظم له اضافه کردند: مساله ترویج حجاب باید از دولت و نهادها شروع شود و البته در جای خود برخورد با افراد بدحجاب نیز لازم است.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که استقامت ملت ایران در طول انقلاب در برابر توطئه های دشمنان ناشی از روح دین خواهی آن ها بوده است، گفتند: نمایندگان مجلس باید انتظارات مردم را برآورده کنند و زمینه‌ای فراهم شود تا التزام مردم به احکام دین روز به روز بیشتر گردد.

  • کد خبر : 19095
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار