خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1388/08/26 - 17:54
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فراکسیون ها
انتقاد الهیان از غیبت بذرپاش

نشست فراکسیون سازمان های مردم نهاد با وزیر کشور

**نشست فراکسیون سازمان‌های مردم نهاد با تشکل‌ها و انجمن‌های جوانان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خانه ملت، پنجمین نشست فراکسیون سازمان‌های مردم نهاد بعدازظهر روز سه‌شنبه با حضور نجار وزیر کشور، اعضای فراکسیون‌ و برخی نهادها و انجمن‌های جوانان برگزار شد.

زهره‌الهیان رییس فراکسیون سازمان‌های مردم نهاد در این نشست با بیان اینکه امیدواریم سازمان‌های مردم نهاد از اعضای دولت و بخش خصوصی خارج شوند گفت: می‌توان گفت که در راستای مسائل فرهنگی و اجتماعی هنوز برنامه مدونی در این مدت نداشتیم و مجلس هشتم تلاش کرده که طرح تاسیس و راه‌اندازی NGOها را به صورت کارشناسی مورد بررسی قرار دهد.

رییس فراکسیون مردم نهاد با اشاره به این مطلب که این طرح در کمیسیون اجتماعی مورد بررسی قرار خواهد گرفت افزود: پس از تصویب در کمیسیون مربوطه در صحن‌علنی مجلس مطرح خواهد شد.

وی افزود: با اجرایی شدن این طرح می‌توان دست NGOها را بازگذاشت تا پروژه‌هایی را تحویل گرفته و به جهت همکاری با دولت وظایف حاکمیتی را بر دوش گیرند.

الهیان در سخنان خود خواستار حمایت دولت در بخش NGO و سازمان‌های مردم نهاد شد و گفت: امیدواریم بتوانیم به واسطه حضور این بخش مردمی فاصله بین بخش‌های دولتی و خصوصی را پرکرده و جامعه متعادلی داشته باشیم.

الهیان در ادامه با اشاره به خصوصیت سازمان‌های مردم نهاد افزود: از جمله خصوصیات این سازمان‌ها می‌توان به داوطلبانه بودن آن، تشکیل آنها به واسطه معیارهای ارزشی، کمک به دولت‌ها، اشاره کرد.

براساس این گزارش زهره الهیان رییس فراکسیون سازمان‌های مردم نهاد از عدم حضور بذرپاش رییس سازمان ملی جوانان گله‌ کرد و گفت: باتوجه به اهمیت این سازمان‌ها انتظار داشتیم که ایشان در این جلسه حضور داشته باشند.

پس از سخنان رییس فراکسیون سازمانهای مردم نهاد برخی از نمایندگان این سازمان‌ها مسائل و مشکلات این بخش‌ را در نشست مشترک خود با اعضای فراکسیون مطرح کردند.

همچنین اقبال محمدی نماینده سنندج که عضو فراکسیون سازمانهای مردم نهاد می‌باشد در سخنان خود خواستار مشخص شدن حدود انتظار تشکل‌های مردم نهاد از فراکسیون و نمایندگان مجلس شد.

وی همچنین از عدم حضور نمایندگان سازمان ملی جوانان انتقاد کرد.

  • کد خبر : 12134
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار