خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1388/09/24 - 16:09
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فراکسیون ها

نشست فراکسیون بازنشستگان برگزار شد

**نشست فراکسیون حمایت از حقوق پیشکسوتان و بازنشستگان با صادق محصولی وزیر رفاه و تامین اجتماعی رئیس سازمان تامین اجتماعی، رئیس سازمان بازنشستگی و مدیرعال سازمان تامین اجتماعی و اعضای این فراکسیون امروز سه‌شنبه در محل کمیسیون تلفیق برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خانه ملت موسی الرضا ثروتی رئیس این فراکسیون با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی بررسی‌های خوبی برای همطرازی حقوق بازنشستگان انجام داده است گفت:‌ در کمیسیون تلفیق 2500 میلیارد تومان برای بازنشستگان تصویب شده است و 2500 سهام نیز برای بازنشستگان در نظر گرفته شده است.

وی افزود: 2100 میلیارد تومان نیز برای مطالبات کارمندان و بازنشستگان نیز تصویب شده است.

مجید نصیرپور نماینده سراب نیز در این راستا پیشنهاد مشاور حقوقی و بازنشستگان رئیس جمهور را به وزیر رفاه ارائه کرد و گفت: انتخاب مشاور حقوقی بازنشستگان باعث خواهد شد تا مشکلات بازنشستگان به صورت مستقیم پیگیری و حل شود.

ادیانی سخنگوی فراکسیون بازنشستگان نیز اظهار داشت: برای امکانات بازنشستگان ظرفیت‌های مناسبی وجود دارد که مغفول و یا معطل مانده است و این وظیفه دستگاه‌های اجرایی است تا بخش‌های مغفول مانده و معطل شده را پیدا و آن را اجرایی کنند.

ادیایی خطاب به بازنشستگان اظهار داشت: موارد قانونی باید از سوی بازنشستگان یادآوری شود چرا که بازنشستگان در متن کار هستند و آنها را به فراکسیون گوشزد نمایید.

سخنگوی فراکسیون بازنشستگان گفت: مجلس آمادگی این را دارد که جاهایی خلاء قانونی وجود دارد قانونگذاری نماید و زمانی که قانونی نیز وجود دارد اجرا شود.

ادیایی راد اظهار داشت: در صورتی که خلاء قانونی وجود دارد این ایرادات در قالب طرح یا لایحه از سوی دولت به مجلس ارائه شود یعنی از مجرای قانونی به مجلس آید و مجلس نیز آمادگی کامل دارد تا این مسایل را حل کند.

سخنگوی فراکسیون بازنشستگان گفت: قانون جامع نظام رفاه و تامین اجتماعی که اجرا نشده است نیز باید اجرا شود.

در ادامه محصولی وزیر رفاه و تامین اجتماعی گفت: برگزاری جلسات بازنشستگان را مفید می‌دانم.

وی همچنین بحث انتخاب مشاور امور بازنشستگان را مفید دانست و گفت: باید خود بازنشستگان و قانون‌های مربوط به این قشر به نحوی عمل کنند تا مسئولان برای کار در این حوزه تشویق شوند و در فضایی منطقی بحث‌ها و مشکلات بازنشستگان دنبال شود.

وی با انتقاد از مطالب روز گذشته در برخی روزنامه‌ها و انعکاس نادرست جلسه دیروز اظهار داشت: برخی روزنامه‌ها فضای جلسه دیروز را به گونه دیگری انعکاس دادند و متاسفانه اگر کسی مشکلی با دولت دارد مطلبی می‌نویسد که کاملا خلاف واقعیت است.

وی اظهار داشت: برای من بالاترین افتخار است که هر چه بیشتر گره‌هایی را که در رابطه بازنشستگان است باز کنم و اگر من به دنبال دنیا و یا آخرت باشم باید بدین نحول عمل کنم.

محصولی خاطرنشان کرد: مهم این است که خداوند شاهد باشد که وظیفه ما را به درستی انجام می‌دهیم و بنده قول می‌دهم که در رفع مشکلات بازنشستگان حداکثر تلاش خود را به کار گیرم.

در این جلسه بازنشستگان مشکلات خود را اعم از افزایش حقوق بازنشستگی معوقه‌های پرداختی، محاسبه حقوق براساس تورم، ضریب واقعی حقوق خود بیان کردند.

  • کد خبر : 12676
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار