خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1388/08/26 - 18:04
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فراکسیون ها

نجار بر ارتباط مستحکم بین وزارت کشور و سازمان های مردم نهاد تاکید کرد

**وزیرکشور گفت: باید ا بین بدنه وزارت کشور و سازمان‌های مردم نهاد ارتباط مستحکمی باشد.

به گزارش خبرنگار خانه ملت، مصطفی محمد نجار وزیر کشور در پنجمین نشست فراکسیون سازمان‌های مردم نهاد با تشکل‌ها و انجمن‌های جوانان در سخنانی حمایت‌ها و برنامه‌های وزارتخانه را تشریح کرد و گفت: قدرت ملی ما مبتنی بر مردم است و مهمترین قدرت ما در مسائل مختلف از جمله امنیت ملی و نظام، حضور مردم است لذا تمام تلاش مسئولان بر این است که مردم در صحنه باشند.

وزیر کشور گفت: نظامی مستحکم است که قدرت به صحنه آوردن مردم را داشته باشد و به عنوان پشتوانه نظام عمل نمایند.

نجار با بیان این مطلب که نظام و دولت خواستار آن هستند که مشارکت عمومی را دامن بزنند گفت: یکی از این راه‌ها سازمان‌های مردم نهاد است.

وی با اشاره به گسترش اسلام توسط جوانان صدر اسلام گفت: زمانی که اسلام در جزیره‌العرب طلوع کرد، پیامبراکرم(ص) گسترش اسلام را بر دوش جوانان گذاشت و جوان با قدرتش آن را به آفریقا و غیره برد و گسترش داد و این اسلام حاصل تلاش جوانان صدر اسلام است این کم قدرتی نیست.

وزیر کشور افزود: تشکل‌های مردم نهاد یک فرصت است برای کمک به این مسئله که بتوانیم حرکت مردم عادی را درکشور توسعه دهیم .

نجار با بیان این مطلب که تعامل خوبی بین استانداری‌ها و تشکل‌ها وجود دارد، گفت: علاوه براستانداریها سازمان‌ ملی جوانان هم از تعامل خوبی با این تشکل‌ها برخوردار است هر چند که به وظایف خودش عمل می‌کند.

مصطفی نجار در سخنانش گفت: وزارت کشور حامی چنین تشکل‌هایی است و در این دوره از دولت می‌خواهیم که این اقدامات را توسعه دهیم.

گفتنی است پس از سخنان وزیر کشور طاهرخانی خطاب به وزیر گفت: صحبت‌های خود را به استانداری‌ها و بخش‌داری‌ها بخشنامه کنید.

وی گفت: در این استانداری‌ها برخورد‌ها با سازمان‌های مردم نهاد گزینشی است .

همچنین حسن کامران نماینده اصفهان گفت: تشکل‌های مردم نهاد باید براساس "میزان" ، " جسارت" ، "شجاعت"، " صداقت" اقدامات خود را انجام دهند.    

  • کد خبر : 12135
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار