خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/11/06 - 16:37
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فراکسیون ها

نامه رئیس فراکسیون حمایت از حقوق معلولان به وزیر بهداشت

**رئیس فراکسیون حمایت از حقوق معلولان و پیشگیری ازمعلولیت‌های مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به وزیر بهداشت و درمان خواستار فراهم شدن زمینه شرکت معلولان واجد شرایط در آزمون استخدامی پرستاران شد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، متن نامه "فاطمه آلیا" به "مرضیه وحید دستجردی" به این شرح است:

خواهر ارجمند سرکار خانم دکتر وحید دستجردی

وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

با سلام و عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری خاندان عصمت و طهارت (ع)

نظر به برگزاری آزمون استخدامی در تاریخ ششم اسفندماه جاری به منظور جذب تعداد بیست و سه هزار پرستار، موارد ذیل جت اطلاع و اقدام به موقع و موثر به استحضار می رساند همانگونه که در ملاقات حضوری چندی قبل نیز یادآوری شد، وفق قانون جامع حمایت از حقوق معلولان تخصیص سه درصد سهیمه به معلولان واجد شرایط استخدام جزو حقوق قانونی این قشر تلاشگر و خواهان مشارکت در پیشرفت کشور است. بنابراین جذب حدود 690 نفر در آزمون آتی استخدامی مورد انتظار است.

از آنجایی‌که شماری از انواع معلولیت ها اشکال و مانعی برای بخشی از فعالیت های مرتبط با شغل شریف پرستاری نیست، بنابراین ضروری است از هم اکنون با بهره گیری از ظرفیت و توان و مسئولیت سازمان بهزیستی کشور به معلولان محترم واجد شرایط اطلاع رسانی شود تا فرصت شرکت در آزمون و بخورداری از حق قانونی آنان فوت نشود.

اگرچه تجربه برگزاری آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش و نوع نگرش بعضی از مسئولان محترم آن وزارت نسبت به جذب معلولان محترم برای آنان ایجاد دغدغه نموده است. امید می رود در سایه تدبیر و برنامه ریزی سرکار عالی آزمون استخدامی آتی، آزمونی برای توجه آن وزارت محترم به حقوق قانونی معلولان عزیز باشند.

  • کد خبر : 36553
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار