خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/11/29 - 13:34
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فراکسیون ها
دلخوش با اشاره به تغییر قانون امور گمرکی:

مناسبات گمرگ ساده می‌شود

رئیس فراکسیون گمرگ، از تصویب طرح تغییر قانون امور گمرکی به منظور تسهیل مناسبات گمرکی و حمایت از پروژه‌های ملی خبر داد و گفت: با تآیید شورای نگهبان، این قانون جدید در ابتدای سال آینده اجرایی می‌شود.


"سیدکاظم دلخوش اباتری" به خبرنگار خانه ملت توضیح داد: براساس قانون برنامه پنجم توسعه، تغییرهایی در تعداد گمرک های کشور، نحوه مصرف درآمدها و سامان دهی کارکنان و تجهیزات آنها پیش بینی شده است که با تغییر قانون امور گمرکی، این روند تسریع می شود.



نماینده مردم صومعه سرا، افزود: تعداد گمرک های کشور ظرف یک سال آینده به 70 درصد تعداد کنونی کاهش پیدا کند که با تصمیم های اتخاذ شده، قرار است گمرک های غیرفعال از چرخه مدیریت گمرکی کشور حذف شوند.



وی تصریح کرد: طبق قانون گمرک ها، باید دو درصد از محل درآمدهای خود را به تأمین حقوق کارمندان و تهیه تجهیزات مورد نیاز اختصاص دهند که این موارد نیز در قانون جدید امور گمرکی لحاظ شده است.



دلخوش اباتری همچنین پراکندگی گمرک های کشور، کمبود امکانات و تجهیزات نو و مدیریت چندگانه را از مهمترین مشکلات گمرک در کشور خواند و تصریح کرد: اولویت قانون جدید توسعه و تجهیز گمرک‌ها است.



رویای کنوانسیون کیوتو در سر پروژه‌های ملی



وی در پاسخ به سئوالی درباره مناسبات پیچیده و زمان بر گمرک در زمینه ترخیص کالاهای مورد نیاز پروژه های ملی کشور، گفت: ترخیص کالاهای وارداتی بر اساس قانون، مراحل مشخصی دارد و بدون گذشتن از این مراحل ترخیص کالا ممکن نیست.



نایب رئیس کمیسون اقتصادی مجلس افزود: هنوز ایران به کنوانسیون کیوتو نپیوسته و هنوز هم قانون جدید امور گمرکی اجرایی نشده است، بنابراین باید تا اجرایی شدن این قانون و پیوستن ایران به کیوتو کمی صبر کنیم.



کنوانسیون کیوتو، مجموعه ای از برنامه ها برای کاهش مناسبات پیچیده گمرک ها است که در یک ماه گذشته، مجلس لایحه الحاق ایران به این کنوانسیون را تصویب کرد.

  • کد خبر : 38400
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار