خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1388/07/21 - 16:21
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فراکسیون ها
مراجع تقلید در دیدار هیات رییسه مجمع روحانیون مجلس:

مجلس با تدبیر و استدلال جلوی انحرافات را بگیرد

**سخنگوی مجمع روحانیون مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مراجع عظام تقلید در دیدار اعضای هیات رییسه این مجمع تاکید کردند که مجلس باید با تدبیر و استدلال جلوی انحرافات را بگیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین "علی بنایی" با اشاره به سفر عصر روز دوشنبه هیات رییسه مجمع روحانیون مجلس به قم برای دیدار با مراجع و علمای قم تصریح کرد: مجمع روحانیون مجلس از چندی پیش تصمیم گرفته است که دیدارهایی را در راستای مسائل جاری روز کشور با مسئولان و علما داشته باشد.

وی ادامه داد: هیات رییسه مجمع تاکنون با دکتر احمدی‌نژاد رییس جمهور و هاشمی رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار کرده است و همچنین تصمیم بر این بود که دیدارهایی را نیز با مراجع و علمای قم داشته باشیم.

سخنگوی مجمع روحانیون مجلس خاطرنشان کرد: دراین راستا اعضای هیات رییسه مجمع  حجج اسلام رهبر، سبحانی‌نیا و ابراهیمی با حضور "سیدمحمدحسن ابوترابی فرد" نایب رییس مجلس شورای اسلامی با حضرات آیات عظام مکارم شیرازی، صافی‌گلپایگانی، نوری همدانی و موسوی اردبیلی دیدار کردند.

نماینده مردم قم در مجلس اظهار داشت: در این دیدارها نکات مورد نظر اعضای مجمع مطرح شد و مراجع عظام تقلید هم نظرات خود را در خصوص مسائل جاری و موضوعات مورد بحث عنوان کردند.

وی ادامه داد: نکته مشترک و جالب توجه بین صحبت‌های مراجع اهتمام همگان نسبت به حفظ جایگاه ولایت فقیه و حمایت از جایگاه رهبری بود.

به گفته سخنگوی مجمع روحانیون مجلس، مراجع تقلید تاکید کردند که همه باید هر چه در توان دارند برای ایجاد اتحاد بیشتر بین مردم، افزایش اعتماد مردم به نظام و پیاده کردن منویات مقام معظم رهبری به کارگیرند.

حجت‌الاسلام والمسلمین بنایی توجه به نهاد مرجعیت شیعه از دیگر نکات مورد تاکید مراجع عظام تقلید دانست و گفت: مراجع عظام تقلید براین نکته تاکید داشتند که نهاد مرجعیت در طول تاریخ برای ملت شیعه و مسلمان اثر بخشی فراوانی داشته است و مرجعیت شیعه ضامن استقلال کشور است.

وی با بیان این که حضور مرجعیت در عراق و ایران نشان داده که این نهاد چه تاثیری داشته است، افزود: هرجا که مردم با مرجعیت ارتباط داشتند از برکات مرجعیت بهره‌مند شده‌اند زیرا مرجعیت سرمایه مکتب تشیع است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تقدیر مراجع از عملکرد مجلس تاکید کرد: استقلال مجلس از دیگر نکات مورد توجه مراجع تقلید بود.

وی خاطرنشان کرد: مراجع قم تاکید کردند که مجلس باید با حفظ استقلال به مسئله قانون‌گذاری و نظارت اهتمام جدی داشته و ضمن تعامل و هماهنگی با سایر قوا وامدار دیگر قوا نباشد مجلس باید با تدبیر و استدلال جلوی انحرافات را بگیرد.

بنایی با اشاره به دیگر مسائل مطرح شده در دیدار مجمع روحانیون مجلس با مراجع عظام تقلید گفت: مراجع بزرگوار بر این نکته توجه داشتند که در حوادث بعد از انتخابات باید حساب عده‌ای اغتشاشگر و آشوبگر را از توده ملت جدا کرده و بین مردم اتحاد ایجاد کرد و البته از این تلاش برای وحدت و همدلی نباید سوء تعبیر شود زیرا وحدت با محوریت ولایت ممکن خواهد بود.

نماینده مردم قم رعایت مسائل اخلاقی و فرهنگی و توجه به مسائل اقتصادی و معیشت مردم را از دیگر نکات مورد توجه مراجع تقلید قم عنوان کرد و گفت: مراجع تقلید قم از مسئولان نظام خواستند نسبت به حل مشکلات مردم، رفع مشکل اشتغال، بیکاری و ... اهتمام داشته باشند و نسبت به فراموشی و مدفون ساختن این مسائل اساسی در لابلای موضوعات سیاسی روزمره هشدار دادند.

  • کد خبر : 11282
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار