خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/03/02 - 12:36
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
سرویس : فراکسیون ها

متن کامل نطق میان دستور حسن شبانپور

**حسن شبانپور اظهار داشت: آمریکا شیطان بزرگ است و شیطان به دنبال حیله و نیرنگ است و با توکل به خدا و تدبیر در مذاکرات باید خدعه و نیرنگ شیطان بزرگ را نقش بر آب نمایید.

با درود به روح مطهر حضرت امام و شهدای هشت سال دفاع مقدس و آرزوی صحت سلامتی برای مقام عظمای ولایت، سالروز فتح خرمشهر بر ملت قهرمان و انقلابی کشورمان مبارک باشد به مناسبت این ایام عزیز توصیه حضرت امام خطاب به مسئولین حکومتی به همه مسئولان کشور تذکر می دهم که در تقدم ملاکها هیچ ارزشی و ملاکی مهمتر از تقوا و جهاد در راه خدا نیست و همین تقدیم ارزشی و الهی باید معیار انتخاب و امتیاز دادن به افراد و استفاده از امکانات و تصدی مسئولیتها و اداره کشور و بالاخره جایگزین همه سنتها و امتیازات غلط مادی و نفسانی بشود چه در زمان جنگ و چه در حالت صلح، چه امروز و چه فردا که خدا این امتیاز را به آنان عنایت فرموده است و صرف امتیاز لفظی و عرفی کفایت نمی کند که باید هم در متن قوانین و مقررات و هم در متن عمل و عقیده و روش و منش جامعه پیاده شود و مصلحت زجر کشیده ها و جبهه رفته ها و شهید، اسیر، مفقود و مجروح داده ها و در یک کلام مصلحت پابرهنه ها و گودنشینان و مستضعفین بر مصلحت قاعدین در منازل و مناسک و متمکنین و مرفهین گریزان از جبهه و جهاد و تقوا در نظام اسلامی مقدم باشد.

و در ادامه حضرت امام می فرماید

و آنهایی که در خانه های مجلل و راحت و بی درد آرمیده اند و فارغ از همه رنجها و مصیبت ها، تنها ناظر حوادث بوده اند و حتی از دور هم دستی بر آتش نگرفته اند نباید به مسئولیتهای کلیدی تکیه کنند امید است که به این فرموده حضرت امام همگی جامه عمل بپوشانیم.

جا دارد به مناسبت سوم خرداد و فتح خرمشهر از ملت شریف ایران بویژه دلاورمردان بسیجی، سپاهی، ارتشی نیروی انتظامی و همه نیروهای مردمی که در هشت سال دفاع مقدس جانانه زحمت کشیدند علی الخصوص از خانواده معظم شهدا، جانبازان، آزادگان که این حماسه بزرگ را خلق نمودند تقدیر و تشکر می نمایم.

ضمن محکوم نمودن آمریکا در تهدید هسته ای ملت عزیزمان از تلاشهای هوشمندانه، شجاعانه و مقتدرانه رئیس جمهور محترم، شورای عالی امنیت ملی و تیم مذاکره کننده در بحث تبادل سوخت هسته ای در دفاع از حقوق ملت قهرمان کشورمان تقدیر و تشکر نمایم و از تیم مذاکره کننده تقاضا دارم گامهای اساسی و محکم تری را در مطالبات حداکثری ملت درخصوص حق هسته ای و چرخه سوخت برداشته و هوشمندی تمام توجه داشته باشند که آمریکا شیطان بزرگ است و شیطان به دنبال حیله و نیرنگ است و با توکل به خدا و تدبیر در مذاکرات خدعه و نیرنگ شیطان بزرگ را نقش بر آب نمایید.

همکاران عزیز: بیکاری این معضل آزاردهنده که تبعات آن هر روز قسمت هایی از جامعه را درگیر خود کرده و آثار زیانبار اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی را به جامعه تحمیل نموده است و یکی از معضلات بیکاری که امروز جامعه و کیان خانواده ها را تهدید می نماید بحث اعتیاد است و از آثار این پدیده شوم ایجاد مشکلات اجتماعی، اخلاقی، فقر، افسردگی جوانان، ازدواج و طلاق در جامعه است.

مبارزه با بیکاری و اعتیاد در جامعه نیاز عزم ملی همه دستگاهها و قوای مملکتی را می طلبد در آستانه تصویب برنامه پنجم در مجلس شورای اسلامی می باشیم در سالی که مزین به کلام مقام عظمای ولایت می باشد یعنی همت مضاعف و کار مضاعف اولویت اول بحث آماده نمودن زیرساخت ها و سرمایه گذاری لازم در جهت ایجاد اشتغال و مبارزه با پدیده شوم اعتیاد می باشد.

از رئیس جمهور محترم درخواست می نمایم خشکسالی در استان فار سو تعداد دیگر از استانها کشور بویژه در شهرستانهای مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد که قطب تولید گندم کشور می باشد توجه خاص و ویژه جهت کمک به کشاورزان، دامداران و عشایر منطقه نماید.

جناب آقای رئیس جمهور محترم و همکاران عزیز در سال زراعی از کشت انجام شده در هر سه شهرستان یاد شده فقط کشاورزان می توانند از 20 درصد کشت انجام شده برداشت نماید و 80 درصد محصولات کشاورزی خشک شد و کشاورزان عزیز برای تامین لقمه نانی برای زن و  بچه خود گرفتار شده اند و واجب الازکات می باشند اگر توجهی نشود و بودجه ای پیش بینی نگردد مردم با مشکلات عدیده ای روبرو خواهند شد.

از رئیس جمهور محترم درخواست می نمایم نسبت به پرداخت حق محرومیت کارکنان و فرهنگیان عزیز که طی بیانیه ای با امضاء 237 نفر از نمایندگان خانه ملت ارسال شده است نسبت به پرداخت حقوق آنها اقدام نمایند.

از وزیر محترم راه و ترابری درخصوص تعیین و تکلیف ایستگاه راهآهن شهر مرودشت با هماهنگی مسئولین شهرستان اقدام نماید و هر چه سریعتر عملیات اجرایی آن را آغاز نماید.

سمینار سرمایه گذاری در استان فارس از حضور ایرانیان و غیرتمند خارج از کشور و از مسئولین محترم کشور و استان فارس بویژه استاندار محترم فارس تشکر می کنم امید است که نسبت به اجرایی شدن این همه زحمات بویژه در امنیت سرمایه گذاری جهت عزیزان سرمایه گذاری دیگری جدی نماید.

از وزیر محترم نیرو درخصوص تامین آب شرب شهر مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد شهر و روستاهایی که به خاطر خشکسالی آب شرب آنها با تانکر تامین می شود و همین درخصوص اجرایی نمودن کانال آب کشاورزی به توافع ارسنجان از سد سیوند هر چه سریعتر اجرایی و اعتبار لازم را تعیین نماید.

  • کد خبر : 17064
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار