خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1390/09/23 - 10:57
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فراکسیون ها
سیدعلی ادیانی‌راد:

لاریجانی برای پرداخت حقوق‌معوقه بازنشستگان صنعت‌فولاد به احمدی‌نژاد نامه می‌دهد

سخنگوی فراکسیون حمایت از بازنشستگان در مجلس هشتم، از تهیه و تنظیم نامه‌ای برای ارسال از جانب رئیس مجلس شورای اسلامی به رئیس‌جمهوری، برای تأمین و تخصیص حداقل 300 میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت حقوق معوقه بازنشستگان صنعت فولاد کشور تا پایان امسال خبر داد.


سیدعلی ادیانی‌راد در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت در ارتباط با محورها و نتایج جلسه روز گذشته فراکسیون حمایت از بازنشستگان گفت: در جلسه امروز، مقرر شد کمیسیون اجتماعی در اسرع وقت نامه‌ای را تنظیم و به علی لاریجانی تقدیم کند تا رئیس مجلس این نامه را به رئیس‌جمهوری ابلاغ کند که به‌دنبال آن، دولت به شکل فوریت، حداقل 300 میلیارد تومان را برای تأمین پرداخت حقوق بازنشستگان صنعت فولاد کشور تا پایان سال 90 تأمین و در بودجه سال 91  نیز در چارچوب قوانین موضوعه این مشکل به شکل پایدار حل شود.



نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی، محوریت نشست فراکسیون حمایت از بازنشستگان را رسیدگی به پرداخت حقوق ماهانه بازنشستگان صندوق بازنشستگی صنعت فولاد اعلام کرد.



وی ادامه داد: روز گذشته – سه شنبه 22 آذر - بنا به دعوت کمیسیون اجتماعی مجلس، نشستی در کمیسیون تلفیق با حضور محمدرضا باهنر؛ نایب رئیس کمیسیون اجتماعی، هادی مقدسی؛ رئیس کمیسیون اجتماعی، نمایندگان صندوق فولاد کشور و کانون‌های بازنشستگان کشوری، تعدادی از اعضای فراکسیون بازنشستگان، علی صالح‌آبادی؛ رئیس سازمان بورس و نماینده وزیر اقتصاد در این جلسه، شهیدی؛ رئیس صندوق بازنشستگی کشور، خدامراد احمدی؛ مدیرعامل ایمیدرو و دیگر مسئولان ذی‌ربط برگزار شد.



 



سوءتدبیر مسئولان اجرایی، عامل مشکل بازنشستگان صنعت فولاد



وی افزود: متأسفانه این صندوق و بازنشستگان صنعت فولاد با مشکل حاد مالی روبه‌رو شدند که ریشه این مشکل در سوء تدبیر مسئولان اجرایی کشور در وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت امور اقتصادی و دارایی و دیگر دستگاه‌های اجرایی کشور بوده  است.



این عضو کمیسیون انرژی مجلس هشتم، ریشه بروز این مشکل را عدم برنامه‌ریزی مسئولان اجرایی کشور خواند و تصریح کرد: پیش از این منابع تأمین‌کننده مالی پرداخت حقوق بازنشستگان از سوی مجموعه واحدهای فولادی کشور مثل ذوب آهن، فولاد مبارکه، فولاد اهواز و گل‌گهر تأمین می‌شد، اما پس از خصوصی‌سازی بر اساس اصل 44 قانون اساسی، بخش خصوصی مجاز به پرداخت حقوق بازنشستگان نبوده و متأسفانه مسئولان ذی‌ربط وزارت صنعت، معدن و تجارت، اقتصاد و دستگاه‌های مربوطه بدون این که جایگزینی برای تأمین مالی حقوق بازنشستگان پیدا کنند، آن‌ها را به بخش خصوصی واگذار کردند.



وی ادامه داد: هم‌اکنون افزون‌بر 80 هزار نفر حقوق دریافت نمی‌کنند و در این ماه به هر یک از بازنشستگان فولاد کشور 75 هزار تومان پرداخت شده است که این جفای بزرگی به بازنشستگان عزیز و نشان از اوج بی‌تدبیری مسئولان ذی‌ربط است که برنامه‌ریزی مناسبی نکردند.



ادیانی‌راد، با بیان این که عدم پرداخت حقوق بازنشستگان، معایب قانونی و شرعی دارد، گفت: در زمان کار کسورات بازنشستگی از حقوق بازنشستگان کنونی کم شده است و امروز عدم پرداخت حقوق بازنشستگی به این افراد ضروری است.



این عضو کمیسیون انرژی مجلس هشتم یادآور شد: در این جلسه مقرر شد کمیته‌ای با حضور محسن کوهکن، موسوی مبارکه، فولادگر و بنده به عنوان سخنگوی فراکسیون حمایت از بازنشستگان تشکیل شود تا در آن راهکار‌های برون‌رفت از شرایط کنونی بررسی شود و برنامه‌ریزی لازم برای تأمین منابع مالی پایدار در درازمدت صورت گیرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 64898
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار