خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/05/30 - 18:16
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : فراکسیون ها
بیانیه فراکسیون اصولگرایان در خصوص بیانات اخیر مقام معظم رهبری

قانون اساسی چارچوب روابط قوا را تعیین می‌کند

**در پی رهنمودهای اخیر رهبر معظم انقلاب در دیدار با مسئولان نظام، فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی با صدور بیانیه ای، از رهنمودهای ایشان قدردانی کردند.

به گزارش خانه ملت، متن کامل این بیانیه بدین شرح است:

مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان نظام، مبانی استوار حرکت جامعه را در شرایط حساس کشور به نحو دقیقی مشخص نمود. اینک بر پیروان واقعی است که این مجموعه راه گشا را با بینش الهی و انقلابی دریافته و در همه وجوه به کار ببندند. فراکسیون اصولگرایان مجلس ضمن سپاس از رهبر معظم انقلاب در ارائه تحلیل واقع بینانه شرایط کشور و جهت دهی مدبرانه به تمامی خدمت گزاران نظام، به نکاتی چند تاکید می نماید.

1- ماه مبارک رمضان فرصت بی نظیری است که نیروهای انقلابی در مقام ارزیابی رفتاری خود در سطوح مختلف برآید و در پناه تحلیل دقیق دینی رهبری از مفهوم تقوا، به مقوله عدالت و بنیان اخوت اسلامی و پرهیز از اختلافات بین صفوف خود توجه تام نمایند و بر مبنای اصول تفکر انقلابی و مبنای جذب حداکثری و دفع حداقلی، فضای مراودات سیاسی خود را شکل دهند و مجال به عناصر تفرقه انگیز ندهند تا جلوه حقیقی عقلانیت و اعتدال و شور خردمندانه در مسائل اصلی کشور، نمایانگر شود.

اختلاف نظر بین قوای سه گانه صرفاً بر مبنای حکمت و درک تخصصی در چهارچوب قانون ظهور داشته باشد نه مراء و تخریب. جریان های اصولگرا با تمسک به رهنمودهای رهبری برای کاستن از اختلاف نظرهای جزئی، به مسئولیت های انقلابی خود در این عرصه حاضر و قلمرو سیاست را با الهام از رهنمود مقام رهبری در رعایت مصالح و منافع ملی و ارزش های اسلامی سامان بخشی نمایند و فرصت به عناصر کوته بین و تخریب گر در روابط جریان های اصول گرا و بالمال روابط قوا ندهند، اینک زمانی است که بر مبنای رهنمودهای رهبری جریان های اصولگرا میثاقی جدید بین خود پایدار نمایند تا جز اهداف الهی انقلاب و منافع ملی کشور نیندیشند و به دست آوردهای خرد جریانی وقت و انرژی خود را مصرف ننمایند.

2- در مقابل دسیسه بیگانگان که به تصور خویش، محدودیت های اقتصادی برای ملت را آرزو نمودند، با صلابت و قدرت و طراحی دقیق، این شرایط را به فرصتی جهت استقلال اقتصادی و سامان بخشی جدید به اداره کشور تبدیل کنند.

تاکید رهبر معظم در مدیریت واردات یکی از نقاط کلیدی است که می تواند به رونق بخشی تولید کشور بینجامد. دولت و مجلس وظیفه ای مهم بر دوش دارند که با بهره گیری از ظرفیت های خود به خصوص در تدوین برنامه، مدیریت واردات را شکل اجرایی بخشند. شتاب در اجرای صحیح قانون اصل 44 و هدایت اقتصاد در دست مردم ضرورتی دوچندان می یابد.

3- روابط قوای سه گانه بر مبنای قانون اساسی و قوانین موجود کشور و پرهیز از گفت و گوهای غیرضروری، مبنای مستحکمی در صحنه همکاری های پایدار قوا را شکل می دهد؛ قانون اساسی با تعبیه ساز و کارهایی نظیر شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت و مهم تر از همه مرجعیت ولایت فقیه، هیچ بن بستی برای منازعات بلاوجه باقی نمی گذارد. توصیه فراکسیون اصولگرایان مجلس این است که در هر بخشی که قوه ای، نظری اصیل در حدود وظایف خویش در چهارچوب استقلال قوا دارد، از طریق مذکور پیگیری نمایند و بی جهت فضای سیاسی کشور را دچار تردید و آشفتگی ننماید.

4- مدیریت منازعه استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و صهیونیسم با انقلاب اسلامی در تحلیل عمیق رهبری به درستی وضوح یافت و شگرد مذاکره در شرایط تحمیلی قطعنامه و رجزخوانی و قدرت نمایی، جایگاه فریب کارانه خود را نشان داد. کلام رهبر معظم انقلاب اسلامی فصل الخطاب خواهد بود و همه دست اندرکاران سیاست خارجی و نیروهای فعال در صحنه این نگاه اندیشمندانه را مبنای حرکت خویش قرار دهند و از طرح اندیشه های حاشیه ای پرهیز کنند.

به زعم فراکسیون اصولگرایان مجلس، سخنان رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای هم یادآور سنت فکری امام (قدس سره) در بحث آمریکا بود که بار دیگر صراط مستقیم انقلاب را روشنایی بخشید و هم اتمام حجتی بود که بعد از این بیانات، هیچ لغزشی در این مسیر پذیرفته نخواهد بود.

5- فراکسیون اصولگرایان مجلس، استواری در راه انقلاب و اندیشه های تابناک امام (قدس سره) و رهبر معظم که به روشنی در گفتار حکیمانه اخیر تبلور یافت را مبنای مقاومت و اصلاح امور و توسعه کشور و پیروزی در مقابل شگردهای شیطانی دشمنان انقلاب می داند و همه نیروهای فعال و علاقه مند به سرنوشت کشور را در این مسیر دعوت می نماید.

  • کد خبر : 25518
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار