خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1390/02/28 - 15:22
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فراکسیون ها
محسنی بندپی :

فراکسیون محیط زیست با رئیس مجلس برای کاهش مدت معاینه فنی خودر‌ها رایزنی خواهد کرد

سخنگوی فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار در مجلس، گفت: معافیت 5 ساله خودروها از دریافت معاینه فنی به دلیل تاثیری که بر میزان آلودگی هوا خواهد داشت در این فراکسیون بررسی خواهد شد و در این ارتباط جلسه‌ای را با رئیس مجلس برگزار خواهیم کرد که این قانون به یک سال کاهش پیدا کند.


 "انوشیروان محسنی بندپی" در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت (www.icana.ir)، اظهار کرد: فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار یکی از فعال‌ترین فراکسیون‌ها در مجلس است و دلیل آن نیز پیگیری مستمر مواردی است که به این فراکسیون مربوط می‌شود.



نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برای ریزگردها و گرد وغبارهای که برخی از استان‌های کشور را با مشکلاتی روبه‌رو کرده است و علل آلودگی هوا، این فراکسیون اقداماتی را در دستور کار قرار داده است تا مشکلات سال گذشته تکرار نشود.



وی تاکید کرد: برای تامین امنیت جان محیط بانان نیز اقداماتی انجام خواهد شد، که دیگر شاهد اتفاقات ناگوار برای این قشر نباشیم.



نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره قانون معافیت 5ساله خودروها از معاینه فنی، خاطرنشان کرد: موضوع آلودگی هوا در لابه لای این قانون گم شد و تصویب این قانون با موافقت و مخالفت عده‌ای همراه  شد. متاسفانه این مسئله را برای بررسی به کمیسیون قضایی و حقوقی فرستاده‌اند درحالی که کمیسیون‌های فرعی نیز می‌توانستند این مساله را پیگیری کنند.



وی خبر داد: در این ارتباط قرار است فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار جلسه‌ای با "علی لاریجانی" رئیس مجلس داشته باشد که راه کاری اتخاذ شود تا درنهایت این قانون 5 ساله به یکسال کاهش پیدا کند.



فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار بررسی وضعیت محیط زیست و منابع طبیعی کشور براساس شاخص‌های ملی و سند چشم انداز و برنامه‌های پنج ساله را جزء اهداف خود دارد.



همچنین پیشنهاد طرح‌ها و راهکارهای لازم جهت اصلاح قوانین و رفع خلاء‌های قانونی موجود و حرکت در مسیر دستیابی به توسعه پایدار و ارایه پیشنهادات و اصلاحیه‌های لازم، تعامل و ارتباط با سازمان‌ها، تشکل‌ها و افراد متخصص حقیقی و حقوقی و مجامع بین‌المللی در جهت پیشبرد اهداف و برنامه‌ها را در دستور کار خود دارد.

  • کد خبر : 47788
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار