خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1390/06/07 - 19:47
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : فراکسیون ها
عزت‌الله ضرغامی:

غرب با همه ظرفیت رسانه‌ای خود در برابر بیداری اسلامی شکست خورد

رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، از شکست رسانه‌های غربی در پوشش اخبار انقلاب‌های منطقه به نفع خود خبر داد و گفت: رسانه‌های غربی از همه ظرفیت‌های خود برای سوار شدن بر موج بیداری اسلامی استفاده کردند، سرانجام نیز شکست خوردند و از تحلیل وقایع عاجز ماندند.


به گزارش خبرگزاری خانه ملت (www.icana.ir) "عزت‌الله ضرغامی" رئیس سازمان صدا و سیما که به عنوان یکی از مهمانان اولین همایش بیداری اسلامی از سوی فراکسیون بیداری مجلس به این نشست دعوت شده بود در سخنانی ابتکار نمایندگان مجلس برای تشکیل فراکسیون بیداری اسلامی را قابل تقدیر خواند و گفت: هوشمندی نمایندگان در تشکیل فراکسیون اسلامی نشان می‌دهد که این حرکت در آینده نزدیک به حرکتی پربرکت برای نظام جمهوری اسلامی و کشورهای جهان اسلام تبدیل خواهد شد.



رئیس سازمان صدا و سیما با بیان این که اقدام مجلس در شرایط پیچیده امروز جهان اسلام اقدامی ارزشمند است تصریح کرد: حرکت امروز نمایندگان مجلس نتیجه های در خور توجهی در آینده خواهد داشت.



وی در تشریح بیداری اسلامی کشورهای منطقه بیان کرد: بیداری اسلامی با خودسوزی یک جوان تحصیل کرده در تونس آغاز شد و به فاصله کمی با شتابی غیرقابل باور که تحلیل آن برای غربی ها غیرممکن بود به پیش رفت.



ضرغامی تاکید کرد: غربی‌ها همواره در تحلیل شرایط بیداری اسلامی عاجز بودند و تناقض گویی رسانه‌های غربی در جریان بیدرای اسلامی منطقه به‌طور آشکار به چشم می خورد.



 



استفاده از همه ترفند‌های رسانه‌ای برای انحراف حرکت کشورهای اسلامی



رئیس رسانه ملی، با بیان اینکه رسانه‌های غربی با انواع شیوه‌های رسانه ای قصد سوار شدن بر موج بیداری اسلامی و انحراف آن را داشتند تاکید کرد: غربی‌ها تمام ظرفیت رسانه ای خود استفاده کردند، اما این حرکت آنقدر عمیق الهی است که تمام حیله های غرب به سرعت خنثی می شود.



وی در تشریح نقش رسانه های مستقل در پوشش اخبار بیداری اسلامی منطقه یادآور شد: رسانه‌های مستقلی مانند شبکه العالم در جریان انقلاب های منطقه تبدیل به رسانه های موثر و پرمخاطب شده اند به گونه‌ای که در جریان انقلاب مصر این رسانه به صورت بیست و چهار ساعته از سوی مردم مصر رصد می شد و ارتباط خوبی بین نخبگان مصری و شبکه العالم برقرار شد.



 



سکوت غربی‌ها در برابر حماسه روز جهانی قدس



رئیس سازمان صدا و سیما با بیان اینکه رسانه های غربی در برابر حرکت ماندگار روز قدس که امسال با همراهی تمام کشورهای اسلامی برگزار می شد به طور کامل سکوت کردند و اخبار آن را حتی به عنوا یک خبر ساده هم منعکس نکردند.



وی همچنین افزود: رسانه بی.بی.سی فارسی که با هزار امید و آرزو از سوی غربی ها راه اندازی شده بود روز گذشته بعد از حماسه بی نظیر روز قدس برنامه های خود را به سوژه های دم دستی و حوادث گذشته و مصاحبه با فراری هایی انجام داد تا بتواند بزرگی حرکت روز قدس را پنهان کند.



 



استفاده از روش های خبراخلاقی ‌برای جذب مخاطب از سوی رسانه های غربی



رئیس سازمان صدا و سیما با شرم‌آور خواندن رویکرد رسانه های غربی به بیداری اسلامی از تلاش این رسانه‌ها برای سوار شدن بر موج حرکت‌های مردمی خبر داد و گفت: رسانه‌های غربی که اعتبار خود را در میان مخاطبان از دست داده‌اند با توسل به شیوه‌های غیراخلاقی به دنبال جذب مخاطب هستند و در این راه حتی از استفاده مجریان خود به عنوان ابزارهای جنسی نیز فروگذار نمی‌کنند.



وی تأکید کرد: رسانه‌های غربی شناختی از شرایط کشورهای اسلامی ندارند و از همین رو اخباری که درباره جریان بیداری اسلامی پوشش می دهند سرانجام موجب نتیجه عکس برای آنان می شود.



ضرغامی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی امروز به عنوان کشوری که همه انقلابیون منطقه به آن چشم دارند مطرح است، گفت: فرمایشات رهبری در دیدار اخیر ایشان با مسئولان دولت باید تلنگری باشد تا از حاشیه‌پردازی خودداری کنند.



رئیس رسانه ملی همچنین افزود: مقام معظم رهبری در دیدار خود با هیئت دولت تاکید کردند که در منازعات سیاسی باید گذشت داشت تا اختلاف نظرها تبدیل به دشمنی و آب به آسیاب دشمن ریختن نشود.

  • کد خبر : 57762
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار