خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/02/14 - 16:33
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فراکسیون ها
قنبری در گفت و گو با خانه ملت:

عملکرد رئیس مجلس قابل تقدیر است

**سخنگوی فراکسیون اقلیت مجلس با اشاره به عملکرد هیات رئیسه مجلس در 2 سال گذشته، گفت: عملکرد رئیس و نواب رئیس تا حدودی قابل قبول بوده؛ اما برخی از اعضای هیات رئیسه عملکرد مثبتی ندارند.

داریوش قنبری نماینده ایلام در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه به رغم برخی از انتقادها عملکرد هیات رئیس و نواب رئیس قابل قبول است گفت: متاسفانه برخی از اعضای هیات رئیسه مجلس و کارپردازان عملکرد قابل قبولی ندارند و پیشنهاد می شود تا در انتخابات هیات رئیسه برای سال سوم پالایشی در هیات رئیسه صورت گیرد و افراد توانمند و وظیفه شناس جایگزین آنان شوند.

وی افزود: البته مواردی پیش آمد که هیات رئیسه مجلس باید دقت بیشتری را اعمال می کرد بعنوان مثال درخصوص وظایف نظارتی و همچنین گزارش دیوان محاسبات از تخلفات دولت، مجلس نباید سکوت می کرد.

سخنگوی فراکسیون اقلیت مجلس با بیان اینکه این فراکسیون درخصوص گزارشات دیوان محاسبات از تخلفات دولت مواضع خود را مشخص کرد، گفت: متاسفانه فراکسیون اکثریت مجلس شاید به دلیل هم سویی با دولت واکنش مناسبی نشان نداده و  سکوت اختیار کرده است و متاسفانه هیات رئیسه مجلس نیز دچار همین سکوت شد این در حالی است که بر سر منافع ملی نباید مماشاتی صورت گیرد و فراکسیون اکثریت باید همچون اقلیت ها مواضع شفافی را اتخاذ می کردند.

وی گفت: رئیس و نواب رئیس درخصوص وظیفه نظارتی مجلس تا حدودی جلوتر از بدنه مجلس حرکت کردند اما بدنه مجلس که در واقع فراکسیون اصولگرایان آن را تشکیل می دهند رغبت چندانی در این زمینه ندارند که شاید این امر به بی توجهی نمایندگان به وظایف نمایندگی، درگیر شدن نمایندگان با وظایف اجرایی و  هم سویی آنها با دولت باشد.

  • کد خبر : 15565
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار