خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1393/05/22 - 16:28
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فراکسیون ها
هاشم زهی:

عدم تعیین و تکلیف چاه های کشاورزی درختان پسته نهبندان را خشکاند/ضرورت نظارت برتسهیلات واگذار شده به تولیدکنندگان غیرفعال

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس،گفت: متأسفانه به علت عدم تعیین و تکلیف برخی از چاه های آب کشاورزی، در حال حاضر بسیاری از محصولات از جمله درختان پسته نهبندان و سربیشه خشک شده است.


مراد هاشم زهی در گفت و گو با خبرنگار حوزه انتخابیه خبرگزاری خانه ملت،درخصوص مشکلات بخش کشاورزی شهرستان های نهبندان و سربیشه در استان خراسان جنوبی،گفت: علی رغم کمبود آب کشاورزی در شهرستان های نهبندان و سربیشه، متأسفانه تاکنون حمایت عملیاتی  از سوی مسئولان دولتی در جهت تخصیص برنامه های جامع کشاورزی از کشاورزان نشده است.



نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی،تصریح کرد: بیش از 17 سال خشکسالی در استان خراسان جنوبی حاکم شده به همین جهت دولت باید با تخصیص تسهیلات و امتیازات ویژه به منظور جلوگیری از نابودی بخش کشاورزی و افزایش نرخ بیکاری، از کشاورزان این منطقه حمایت عملیاتی کند.



ضرورت افزایش بهره وری در واحد سطح زیر کشت



این نماینده مردم در مجلس نهم،اظهارداشت: وزارت جهادکشاورزی و دولت باید در جهت افزایش بهره وری در واحد سطح زیر کشت، با تخصیص اعتبارات کاهش هدرروی آب و افزایش بهره برداری از آب های موجود را در دستور کار خود قرار دهند.



 عدم تعیین و تکلیف چاه های کشاورزی درختان پسته را خشکاند



هاشم زهی،با انتقاد ازعدم تعیین و تکلیف برخی از چاه های کشاورزی،افزود: درحاشیه برخی از چاه های آب کشاورزی، کشت محصولات صورت گرفته اما به علت عدم تخصیص مجوز برداشت از چاه ها،بسیاری از محصولات کشاورزی از جمله درختان پسته خشک شده اند.



ضرورت نظارت برتسهیلات واگذار شده به تولیدکنندگان غیرفعال



نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی،با اشاره به واگذاری برخی از چاه های آب به دامداران،تصریح کرد: متأسفانه برخی از تولیدکنندگان اقدام به کار بروی این چاه های آب نکرده اند به طوری که نظارتی از سوی مسئولان دولتی برروی تسهیلات واگذار شده به تولیدکنندگان غیر فعال هم صورت نگرفته است.  



این نماینده مردم در مجلس نهم،اظهارداشت: متأسفانه تا کنون از سوی  دولت و وزارت راه و شهرسازی عملکردی در خصوص ایجاد جاده های بین مزارع در بین زمین های کشاورزی شهرستان نهبندان و سربیشه صورت نگرفته است.



پایان پیام/

  • کد خبر : 132837
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار