خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/12/05 - 13:55
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فراکسیون ها
بت‌کلیا تشریح کرد:

ضرورت تلاش برای کاهش وابستگی کشور به فروش نفت

عضو فراکسیون توسعه صادرات غیرنفتی مجلس با بیان این که نشست‌های این فراکسیون به‌طور مسترم برگزار می‌شود، هدف این فراکسیون را همکاری و اعمال نظر در برنامه‌های مالی و اقتصادی کشور برای حمایت از صادرات غیرنفتی و کاهش وابستگی کشور به فروش نفت خواند.


"یوناتن بت‌کلیا" در گفت و گو با خبرنگار خانه ملت دعوت از نهادهای دولتی و مشاوره با کارشناسان اقتصادی را از برنامه های مستمر این فراکسیون برای کمک به استقلال اقتصاد کشور از نفت خواند.



نماینده اقلیت دینی ایرانیان آشوری و کلدانی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: فراکسیون توسعه صادرات غیرنفتی همکاری نزدیکی با نهادهای تصمیم گیر در اقتصاد کشور به ویژه با وزارت بازرگانی دارد و همواره در برنامه‌ریزی‌های کلان کشور، کاهش وابستگی به فروش نفت را دنبال می‌کند.



بت کلیا، با تأکید بر این که استقلال اقتصاد کشور از فروش نفت ضروری است، تصریح کرد: فراکسیون توسعه صادرات غیرنفتی برای تبیین نیازهای کشور در جهت عبور از اقتصاد نفتی تشکیل شده است و برای تحقق این هدف در بسیاری از برنامه ریزی های کشور از جمله تدوین برنامه پنجم توسعه و لایحه های بودجه تلاش کرده است تا وابستگی به نفت را کم و در راستای گسترش صنایع کشاورزی و تولیدی حرکت کند.



عضو فراکسیون توسعه صادرات غیرنفتی مجلس شورای اسلامی همچنین افزود: فراکسیون به دلیل تعامل و تبادل نظر با نهادهای دولتی و کمیسیون های تخصصی مجلس در سال های اخیر موفقیت های خوبی به دست آورده و توانسته است اهمیت عبور از اقتصاد وابسته به نفت را در میان مسئولان کشور متذکر شود.



رئیس فراکسیون  توسعه صادرات غیر نفتی، "پیمان فروزش" و نایب رئیسان این فراکسیون شهباز حسن پور و حسین امیری خامکانی هستند؛ یوناتن بت کلیا و علی بروغنی از دیگر اعضای این فراکسیون به شمار می‌روند.

  • کد خبر : 38894
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار