خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/12/23 - 17:26
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فراکسیون ها
احد خیری:

سرعت عبور کالا در گمرک کشور پایین است

عضو فراکسیون گمرک در تشریح مشکلات گمرک‌های کشور، گفت: سرعت پایین عبور کالا در گمرک از مهمترین مشکلات تجارت است.


"احد خیری" در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت (www.icana.ir) با تأکید بر این که گمرک‌های کشورمان از کشورهای همسایه عقب‌تر است، تصریح کرد: کشور ما سابقه طولانی در تجارت، صادرات و واردات دارد و خوب نیست که ما از کشورهای همسایه که به تازگی وارد عرصه تجارت شدند عقب بیافتیم.

نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی، گفت: در مقایسه با گمرک‌های کشورهای همسایه، سرعت عبور کالا از گمرک‌های کشور ما بسیار پایین است و ورود و خروج هر کالا زمان زیادی به خود اختصاص می‌دهد.

عضو کمیسیون اقتصادی ادامه داد: گمرک‌های کشور ما همچنان با سیستم قدیمی و سنتی اداره می‌شود، در حالی که دنیای تجارت هر روز پیشرفته‌تر و با سرعت بیشتری واردات و صادرات را دنبال می‌کند.





 ضرورت اصلاح قانون امور گمرکی

به گفته این نماینده، کمیسیون اقتصادی با تصویب لایحه اصلاح قانون امور گمرکی کمک شایانی به وضعیت گمرک‌های کشور کرده است.

خیری تصریح کرد: از آنجا که این لایحه اصل 85 بود، مسئول مستقیم آن کمیسیون اقتصادی بود و تنها کلیات و مهلت اجرای آن در صحن به رأی گذاشته می‌شود.

عضو فراکسیون گمرک گفت: پیش بینی می‌کنم بعد از تصویب بودجه سال 90 در مجلس، صحن به کلیات لایحه اصلاح قانون امور گمرکی رسیدگی کند.




کارمندان گمرک را دریابید

خیری تأکید کرد: یکی دیگر از معضلات گمرک‌های کشور چه در مرزهای آبی چه در مرزهای خاکی، بی توجهی به کارمندان آن است.

عضو فراکسیون گمرک در مجلس بر این باور است که کارمندان گمرک‌ها از حقوق و مزایای خوبی ندارند و همین امر باعث شده به کار و توسعه تجارت کشورعلاقه نداشته باشند.

 
  • کد خبر : 40987
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار