خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1388/07/07 - 13:10
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فراکسیون ها

زارعی خواهان جدا شدن ریاست مجلس از ریاست فراکسیون شد

**عضو شورای مرکزی فراکسیون اصول‌گرایان مجلس شورای اسلامی خواهان منفک شدن ریاست مجلس از ریاست فراکسیون شد.

به گزارش خبرنگار خانه ملت، "علی‌اصغر زارعی" در حاشیه جلسه‌علنی امروز در جمع خبرنگاران پارلمانی ریاست فراکسیون و ریاست مجلس را دو موقعیت متفاوت دانست.

وی افزود: اگر رییس یک فراکسیون، رییس مجلس نباشد قطعاً این فراکسیون فعال‌تر می‌تواند در صحنه سیاسی ظاهر شود.

زارعی گفت: سال پیش لاریجانی نظرش این بود که رییس فراکسیون اکثریت مجلس از ریاست مجلس جدا باشد اما چون باید اجماع بر یک فرد خاص باشد ایشان پذیرفت به رغم وظایف سنگینی که داشت ریاست فراکسیون را هم بپذیرد.

نماینده مردم تهران با بیان این که در دوره گذشته مجلس نیز ریاست مجلس از ریاست فراکسیون منفک از هم بود گفت: رییسه قوه مقننه از ارکان نظام است و اگر بخواهد رییس فراکسیون اصول‌گرایان هم باشد هر موضع‌گیری که به عنوان رییس فراکسیون داشته باشد آن موضع‌گیری رییس مجلس نیز قلمداد می‌شود.

زارعی افزود: در دوره گذشته نیز آقای لاریجانی در برخی موارد احساس محدودیت می‌کرد لذا ما معتقدیم که در این دوره باید این دو مسئولیت از هم تفکیک شود.

زارعی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر این که آقای لاریجانی برای پذیرفتن این دو پست به طور همزمان اعلام آمادگی کرده است گفت: منطق ما موردی است که ذکر شد و نظر ایشان مثل ما یک نظر است.

زارعی عملکرد یک ساله فراکسیون اصول‌گرایان را منفی ارزیابی کرد و گفت: این فراکسیون فعال‌تر می‌توانست عمل کند.

وی با بیان این که فراکسیون اصول‌گرایان طی یک سال می‌توانست با دولت تعامل بهتری داشته باشد گفت: درهیات رییسه این فراکسیون انسجامی وجود نداشت و فعال نبود.

  • کد خبر : 10850
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار