خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1393/06/16 - 13:47
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فراکسیون ها
آرامی:

رقابت بنادر ایران و دیگر کشورها با مدیریت بخش خصوصی محقق می‌شود

عضو هیئت رئیسه فراکسیون توسعه بنادر و صنایع دریایی مجلس گفت: بخش خصوصی می تواند زمینه های لازم برای رقابت جدی تر بنادر کشور با سایر بنادر را فراهم کند.


منصور آرامی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت با یادآوری اینکه در حال حاضر بیشتر بنادر دولتی است، گفت: ورود بخش خصوصی به حوزه بنادر و توسعه حمل‌‌ونقل دریایی سیاستی است که بر اساس اصل 44 قانون اساسی و برنامه پنجم توسعه در این دولت در حال پیگیری است که جای تقدیر دارد.



نماینده مردم بندرعباس،قشم،حاجی آباد،ابوموسی و خمیر در مجلس شورای اسلامی افزود: واگذاری برخی از بنادر که امکان واگذاری آنها وجود دارد  نیز درراستای گسترش فعالیت های بخش خصوصی در حوزه بنادر و توسعه صنایع دریایی انجام می گیرد.



وی با بیان اینکه بخش حمل و نقل عمدتا به حوزه وزارت صنعت، معدن و تجارت مربوط است، تصریح کرد: با ورود بخش خصوصی  به این حوزه سرمایه های بیشتری به این حوزه وارد شده و می توانیم از ظرفیت های سواحل شمال و جنوب بیشتر استفاده کرد.



سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: با حضور کسترده تر بخش خصوصی در حوزه بنادر و صنایع دریایی و سرمایه عظیم، طرحها و برنامه های فعالان این بخش فعالیتهای بنادر رونق گرفته و توسعه بنادر سرعت می یابد.



این نماینده مردم در مجلس نهم گفت: بخش خصوصی می تواند زمینه های لازم برای رقابت جدی تر بنادر کشور با سایر بنادر را فراهم کند.



رئیس کمیته حمل و نقل دریایی مجلس شورای اسلامی بر لزوم داشتن نگاه جامع به توسعه بنادر و بهره گیری از ظرفیت دریا تاکید کرد و گفت: رویکرد دولت در حوه بنادر استفاده بیشتر و بهتر از ظرفیت هاست و در این زمینه ها جهت‌گیری خوب بوده اما نیاز به سرعت کاری بیشتری احساس می شود.



به گزارش خبرگزاری خانه ملت، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در بیست‌وپنجمین نشست کمیسیون حمل‌ونقل و ارتباطات اتاق تهران با تاکید بر همفکری سازمان متبوعش با فعالان بخش خصوصی از آنان درخواست کرد در جهت فعال شدن بنادر و حمل‌‌ونقل دریایی به دولت کمک فکری و کاری کنند.



 پایان پیام/

  • کد خبر : 134143
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار