خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/02/12 - 17:09
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فراکسیون ها
نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس پیشنهاد کرد:

رایگان شدن خدمات بهداشتی و درمانی به جای پرداخت یارانه نقدی

**نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی خواستار ارتقای سیستم تامین اجتماعی به جای پرداخت نقدی یارانه ها در اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها شد.

انوشیروان محسنی بندپی در گفتگو با خبرنگار خانه ملت، در خصوص تاثیر هدفمند کردن یارانه ها بر حوزه بهداشت و درمان، ضمن اعلام اینکه ما به طور کلی اصل هدفمند سازی یارانه ها را قبول داریم ، تصریح کرد: ما پیشنهاد داریم که به جای پرداخت نقدی یارانه ها به آحاد جامعه، این پول صرف ارتقای سیستم تامین اجتماعی و رایگان نمودن خدمات بهداشتی و درمانی شود.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه بعد از اشتغال و یا در برخی مواقع قبل از اشتغال، مهمترین دغدغه مردم دریافت خدمات بهداشتی و درمانی است، تصریح کرد: بنابراین اگر نگاهی به واقعیت های موجود امروز کشور در زمینه دریافت خدمات بهداشتی و درمانی بیاندازیم، می بینیم که روز به روز پرداخت هزینه های این نوع خدمات بر دوش مردم افزایش یافته است.

وی ادامه داد: به طوری که سالانه 1 تا5/1 درصد آحاد جامعه، یعنی نزدیک به حدود 800 هزار نفر بر اثر پرداخت هزینه های درمان دچار فقر می شوند.

نماینده چالوس در پاسخ به این پرسش که آیا قانون هدفمند کردن یارانه ها تاثیری مثبت بر این روند خواهد گذاشت، گفت: در این خصوص به صورت واضح و آشکار نمی توان اظهار نظر کرد.

وی تصریح کرد: چون هیچ گونه برنامه ای از طرف متولیان امر هدفمند کردن یارانه ها در باره نحوه درست بازتوزیع و حمایت از تولیدکنندگان و حتی افزایش هزینه های بهداشت و درمان نشده است.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، افزود: براین اساس، آنچه مسلم است به نظر نمی آید که برنامه ریزی علمی، کارشناسی و تخصصی خاصی برای اجرای هدفمند کردن یارانه ها تدوین شده باشد.

بندپی در این راستا، وظیفه نظارتی مجلس شورای اسلامی را برای نظارت دقیق تر بر اجرای قانون هدفمندی یارانه ها سنگین توصیف کرد و خاطرنشان ساخت: نمایندگان باید دقت کنند که اگر خدایی ناکرده مجری از اهداف اولیه قانونگذار در اجرای این قانون تخطی کرد به وظیفه نظارتی خودشان عمل کنند.

  • کد خبر : 15374
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار