خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/12/01 - 16:21
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : فراکسیون ها

دیدار اعضای فراکسیون زنان مجلس با هیات بانوان احزاب مختلف لبنان

اعضای فراکسیون زنان مجلس با هیات بانوان احزاب مختلف لبنان دیدار و گفت وگو کردند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، هیاتی از بانوان احزاب مختلف لبنان امروز (چهارشنبه اول اسفندماه) با رئیس و اعضای فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کردند.



فریده اولادقباد رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب گفت: افزایش سهم زنان در عرصه های اجتماعی، سیاسی، ورزشی و ... از جمله دستاوردهای انقلاب اسلامی برای زنان است و در طول سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی زنان در عرصه های مختلف اجتماعی، فرهنگی، علمی، سیاسی و ... مشارکت گسترده ای داشته اند.



رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با اشاره به اصول قانون اساسی کشورمان اظهار داشت: در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران برابری در چارچوب موازین شرعی اسلامی مورد تأکید است و عدالت جنسیتی در برنامه های توسعه ای کشور مورد توجه است.



اولاد قباد ضمن تبریک به مناسبت آغاز به کار دولت جدید لبنان خاطر نشان کرد: همبستگی و اتجاد عامل اصلی موفقیت و پیروزی مردم لبنان در عرصه های مختلف بوده است.



طیبه سیاوشی شاه عنایتی، رئیس کمیته خانواده و ورزش فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در این دیدار با اشاره اهمیت نقش زنان در عرصه های مختلف جامعه گفت: فرهنگ سازی و آموزش از جمله فعالیت ها و اقدامات لازم جهت رفع موانع فرهنگی برای حضور گسترده تر زنان در کشورهای مختلف به ویژه در خاورمیانه است.



زهرا ساعی، رئیس کمیته اجتماعی فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی نیز بر اصل خانواده محوری تأکید کرد و افزود: زنان در کشورهای مختلف به ویژه در خاورمیانه می توانند با تعامل و تبادل تجربیات در رفع بسیاری از مسائل و مشکلات فعالیت کنند.



معصومه آقاپور علیشاهی، نایب رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در ادامه این دیدار خاطر نشان کرد: در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران هیچ مانعی برای حضور و فعالیت زنان در  عرصه های مختلف وجود ندارد.



وی افزود: انتظارات از نمایندگان زن در پارلمان ها چند برابر است و زنان نیز این قابلیت را دارند.



ناهید تاج الدین، رئیس کمیته بهداشت فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با تأکید بر برابری زنان و مردان در جامعه گفت: در جمهوری اسلامی ایران زنان در همه عرصه ها فعالیت می کنند و چنانچه حضور زنان در مشاغل سخت از جمله کار در معادن دیده نمی شود، ممنوعیت آنها نیست؛ بلکه ناشی از عدم تطابق روحیه زنان با این مشاغل است.



وی افزود: زنان در کارهای سخت نیز به عنوان کارآفرین و طراح فعال هستند و آن را مدیریت می کنند.



هیات لبنانی در این دیدار ضمن تبریک چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی باعث شده است تا ایران جایگاه خود را در میان کشورهای جهان پیدا کند. هیات لبنانی افزود: آمریکا و رژیم صهیونیستی به دنبال ایجاد درگیری میان مسلمانان با اشکال مختلف مذهبی، قومی و ... برای رسیدن به اهداف شوم خود هستند.



 هیات لبنانی خاطر نشان کرد: آنچه ما را با این تنوع فکری و گرایش های مذهبی دور هم جمع کرده، اتحاد و همدلی است که عامل اصلی مقاومت در برابر هجوم تکفیری ها و صهیونیست است.



هیات لبنانی ضمن محکوم کردن کنفرانس ورشو گفت: ایران علی رغم تحریم های اقتصادی توانسته به پیشرفت های قابل توجهی دست یابد. این در حالی است که خارج از ایران از این پیشرفت مطلع نیستند.



در پایان طرفین بر توسعه مناسبات میان دو کشور تأکید کردند./



پایان پیام

  • کد خبر : 274498
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار