خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/11/18 - 16:31
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فراکسیون ها

دیدار اعضای فراکسیون زنان با مرضیه دباغ

**اعضای فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی، به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و تجلیل از نقش زنان در این عرصه، به دیدار خانم حدیده‌چی (دباغ)، رفتند.

"طیبه صفایی" در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت، با اشاره به اینکه این دیدار عصر روز شنبه صورت گرفت، اظهار کرد: خانم مرضیه حدیده‌چی (دباغ) به عنوان یکی از زنان مجاهد در راستای پیروزی انقلاب اسلامی فعالیت‌های زیادی انجام دادند.

رییس فراکسیون زنان مجلس، بابیان اینکه ما در هر شرایطی باید به یاد اینگونه افراد باشیم، افزود: این دیدار بسیار صمیمانه‌ای بود که خانم دباغ به بیان خاطرات خود در زمان پیروزی انقلاب اسلامی پرداختند و ما نیز بسیار از آنها استفاده کردیم.

به گفته صفایی، این دیدار را فراکسیون زنان به نمایندگی از مجلس شورای اسلامی انجام دادند.

خانم مرضیه حدیده‌چی (دباغ) از زنان مبارز کشور ما و از چهره‌های شناخته شده انقلابی است، حدیده‌چی که از شاگردان شهید آیت‌الله سعیدی است‌. پس از شهادت ایشان در سال 1349 به مبارزه و تبلیغ خود علیه رژیم شاه شدت می‌بخشد و سرانجام در سال 1352 توسط ساواک دستگیر می‌شود. در کمیته` مشترک به همراه دخترش «رضوانه‌» شدیدترین شکنجه‌ها را تحمل کرده و به سختی بیمار می‌شود و زمانی که امیدی به زنده‌ماندنش نیست‌، در سال 1354 از زندان آزاد می‌شود و دوباره فعالیت‌های خود را آغاز می‌کند.

  • کد خبر : 37429
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار