خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/10/11 - 17:15
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فراکسیون ها
صفایی با اشاره به ارسال نامه‌ای به احمدی‌نژاد:

دولت یارانه‌های نقدی را به حساب زنان بدسرپرست واریز کند

**رییس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی، با توجه به اجرا شدن قانون هدفمندی یارانه‌ها از رییس جمهوری خواست تا راهکاری برای وضعیت خانواده‌های بدسرپرست بیندیشد و گفت: پول یارانه‌ها به جای واریز در حساب سرپرست خانوار در خانواده‌های بدسرپرست، به حساب زنان این خانواده‌ها واریز شود.

"طیبه صفایی" در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت، با اشاره به ارسال نامه‌ای به "محمود احمدی‌نژاد" در خصوص رسیدگی به وضعیت معیشتی خانواده‌های بدسرپرست در خلال اجرای هدفمند شدن یارانه‌ها، اظهار کرد: ما این نامه را در پی گزارش‌های زیادی که در رابطه با وضعیت زنان بدسرپرست به ما رسیده بود، ارسال کردیم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر، افزود: با توجه به اینکه پول یارانه‌ها فقط به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود؛ در این بین حق خانواده‎هایی که سرپرست خانوارشان این مبالغ را صرف سایر اعضای خانواده نمی‌کنند، ضایع می‌شود.

صفایی که خود یکی از امضا کنندگان این نامه است، معتقد است که این خانواده‌ها باید شناسایی شوند و تاکید کرد: این موضوع که برخی از سرپرست‌های خانواده‌ها پولی از این یارانه‌ها را به زنان و فرزندان خود نمی‌دهند تایید شده است، به همین دلیل دولت باید یک ساز و کار اجرایی معتبرتر در این‌باره بیندیشد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، با بیان اینکه زنان بدسرپرست نیز باید شماره حساب اختصاصی داشته باشند، افزود: کمیته امداد و یا سازمان بهزیستی باید به نوعی این خانواده‌ها را شناسایی کند و دولت نیز مبلغ یارانه‌ها را به حساب زنان بدسرپرست واریز کند.

 

متن نامه پنج تن از اعضای فراکسیون زنان به رییس جمهوری

پنج نفر از اعضای فراکسیون زنان مجلس در نامه‌ای به رییس‌جمهوری با تشکر از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، رسیدگی به وضعیت زنان و کودکان در خانواده‌های بدسرپرست که به حمایت تغذیه‌ای نیازمندند را خواستار شدند.

به گزارش خانه ملت، در این نامه آمده است: یکی از نقاط ابهام نمایندگان مجلس و نگرانی خانم‌های نماینده در رابطه با اجرای کارآمد طرح هدفمندکردن یارانه‌ها، وضعیت معیشتی خانواده‌های بدسرپرست می‌باشد. از آنجا که مبلغ واریزی به حساب خانوار از محل هدفمندسازی یارانه‌ها به حساب سرپرست خانوار واریز می‌گردد، خانواده‌هایی که مشمول تعریف خانواده بدسرپرست قرار می‌گیرند دچار چالش و مشکل جدی شده و زنان و کودکان در این خانواده‌ها بیشترین آسیب را متحمل می‌گردند.

در بخش دیگری از این نامه آمده است: در مشروح مذاکرات قانون هدفمندکردن یارانه‌ها نیز آمده که کودکان و نوجوانان در مناطق محروم بیشترین نیاز را به حمایت تغذیه‌ای دارند. لذا تقاضا می‌شود از محل اعتبار قانون هدفمندکردن یارانه‌ها اعتباری به مدارس مناطق محروم جهت ارائه شیر و یا میوه و ویتامین‌ها و مواد معدنی به صورت رایگان به این مدارس و دانش‌آموزان مناطق محروم اختصاص داده شود.

فاطمه رهبر، زهره الهیان، طیبه صفایی و فاطمه آجرلو و نیره اخوان بیطرف امضا کنندگان این نامه هستند.

  • کد خبر : 34772
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار