خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1390/06/20 - 11:04
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : فراکسیون ها
در رابطه با تشکیل شورای راهبردی زنان صورت گرفت

درخواست فراکسیون بانوان برای دیدار با رهبری

رئیس فراکسیون بانوان از درخواست این فراکسیون برای دیدار با مقام معظم رهبری، به منظور استفاده از راهنمایی‌های ایشان برای تشکیل شورای راهبردی زنان خبر داد.


"طیبه صفایی" در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خانه ملت(www.icana.ir)، در رابطه با دیدگاه رهبر معظم انقلاب  در مورد زنان، تصریح کرد: مقام معظم رهبری به مناسبت روز زن دیداری با خانم‌ها داشتند که در این دیدار، به یک‌سری از خلا‌ء‌هایی که در حوزه اجرایی و قانون‌گزاری وجود دارد اشاره و تاکید داشتند که این خلا‌‌ءها مرتفع شود.



 



ستاد پیش‌گیری از طلاق تشکیل می‌شود



نماینده مردم تهران، شمیرانات، اسلامشهر و ری  در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در همین راستا، "مریم مجتهدزاده" رئیس مرکز امور زنان و خانواده دولت از اعضای فراکسیون زنان دعوت کرده تا جلسه‌‌ای در ارتباط با همین موضوع برای هم‌فکری و تبادل نظر بیشتر برگزار شود.



وی افزود: مباحث حقوقی مرتبط با حوزه زنان و خانواده و بررسی خلاء‌های موجود در حوزه زنان و خانواده در دستور کار این جلسه خواهد بود.



نماینده مردم در مجلس خاطرنشان کرد: یکی از آسیب‌هایی که در حوزه زنان وجود دارد، بحث طلاق است؛ در برابر موضوع طلاق باید سازوکار پیشگیری از این مساله را نیز مورد ارزیابی قرار دهیم زیرا طلاق نیز مانند سایر موارد ضربه مهلکی به بنیان خانواده می‌زند و فکر می‌کنم ستاد پیشگیری از طلاق نیز در همین راستا قرار است، تشکیل شود.



عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، بیان کرد: به دلیل اینکه مجلس در تعطیلات است، درخواست کرده‌ایم جلسه با رئیس مرکز امور زنان و خانواده دولت به زمان دیگری موکول شود تا تمامی اعضای فراکسیون بانوان در این جلسه حضور داشته باشند. ولی نهایتا این جلسات باید تشکیل شود تا آن خلاءهای قانونی که وجود دارد، برطرف شود.



صفایی گفت: مقام معظم رهبری بارها تاکید داشته‌اند که اصلاحات لازم را در راستای مسائل حقوقی زنان حتما باید اعمال شود و توصیه کرده‌اند که حتما باید خود خانم‌ها در این خصوص پیش قدم شوند و آن موانع و خلا‌ءهایی که در حوزه حقوقی وجود دارد را برطرف کنند.



رئیس فراسکیون بانوان مجلس، اظهار کرد: عوامل تحکیم بنیان خانواده باید در قانون آورده شود و این مورد جزء سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب است که در قانون برنامه پنجم توسعه  ماده 230 آن آورده شده است.



وی تاکید کرد: در همین ارتباط، درخواستی برای دیدار با مقام معظم رهبری را به دفتر ایشان ارسال کرده‌ایم تا اجازه ملاقات با معظم‌له را پیدا کنیم و یا با شورای راهبردی بیت حضرت‌آیت‌الله خامنه‌ای دیداری داشته باشیم تا در خصوص تشکیل شورای راهبردی زنان و خانواده بحث و تبادل نظر انجام دهیم و از راهنمایی‌های ایشان استفاده کنیم.



صفایی دیدار با رئیس مرکز امور زنان و خانواده دولت، جلسات فراکسیون بانوان، جلسات شورای فرهنگی زنان و بررسی مسائل مربوط به زنان و خانواده را از جمله وظایف شورای راهبردی زنان و خانواده دانست.



"مریم مجتهدزاده" رئیس مرکز امور زنان و خانواده از تقدیم برنامه‌های ستاد پیشگیری از طلاق برای تصویب به مجلس شورای اسلامی خبر داد.



وی درخصوص تشکیل ستاد پیشگیری از طلاق با بیان اینکه مرکز امور زنان و خانواده در حال پیگیری این موضوع هستند، اظهار داشت: این ستاد به زودی برای تصویب به مجلس فرستاده می‌شود.



 وی با ذکر این نکته که حدود دو تا سه هفته آینده برنامه‌های این ستاد به اتمام خواهد رسید، افزود: این موضوع پیشنهاد مرکز امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری بوده و مشروح برنامه‌های آن پس از تصویب به اطلاع خواهد رسید.

  • کد خبر : 58447
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار