خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1390/05/24 - 14:19
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه
سرویس : فراکسیون ها
اولین بیانیه فراکسیون بیداری اسلامی در مورد شرائط حساس منطقه و جهان

حکومت اسلامی؛نقطه عزیمت خیزش‌های منطقه

فراکسیون بیداری اسلامی مجلس شورای اسلامی اولین بیانیه خود را در مورد شرائط حساس منطقه و جهان صادر کرد.


به گزارش خبرگزاری خانه ملت، متن بیانیه فراکسیون بیداری اسلامی به این شرح است:



اکنون به فضل الهی و برکت انقلاب اسلامی ایران و رهبری حکیمانه حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، امواج بیداری اسلامی، کشورهای عربی، خاورمیانه و شمال آفریقا را در برگرفته است. فراکسیون بیداری اسلامی با توجه به شرائط حساس منطقه و جهان موارد ذیل را به اطلاع ملت شریف ایران اسلامی می‌رساند:



1- نقطه عزیمت خیزش‌های اسلامی مردم کشورهای مصر، لیبی، تونس، بحرین، یمن، اردن، عربستان،  «اسلام خواهی»، «تشکیل حکومتهای مردمی و اسلامی» می‌باشد. انقلاب اسلامی ایران نه تنها در تحقق این جریان گسترده، «الگو» و «سرمشق»  بوده است که «چشم امید» برادران و خواهران مسلمان و مستضعفان جهان می‌باشد که با مظلومیت «شعار الله اکبر» را تا نابودی و مجازات کامل مستبدان و طاغوتیان زمانه سر می‌دهند.



به حق فرموده مقام معظم رهبری در دیدار کارگزاران نظام و اقشار مختلف مردم، حقیقت مطلب را به خوبی هویدا نمود که فرمودند: «جوهره بیداری اسلامی در کشورهای منطقه حرکت ضد صهیونیستی و ضد آمریکایی است».



2- محاکمه «حسنی مبارک» فرعون زمانه مصر و هم پیمان اسرائیل غاصب و آمریکای جنایتکار باید درس عبرتی شود برای هم پیمانان و هم مسلکانش که متاسفانه جاهلانه قدم جاپای او نهاده اند و ظلم و ستم را در حق مسلمانان روا می دارند  که مسلماً هیچ مجازاتی مردم مصر را آرام نخواهد کرد مگر اعدام این ملعون. این طلیعه پیروزی مردم مسلمان مصر است که با مقاومت و ایستادگی در آینده‌ای نزدیک به پیروزی نهایی خواهند رسید.



3- حکام سعودی که روزگاری بس دراز خود را وارث تاج و تخت پیامبران و صالحان دانسته و بر میراث روحانی دین آخرین خیمه زده اند، در این مجال چهره واقعی خود را نشان داده و ظلم و پستی خود را در حق مردم بی دفاع بحرین به نهایت رسانیده اند. آنان باید بدانند که از سرنوشت محتوم خود که ذلت و سقوط در این دنیا و عذاب اخروی است در امان نیستند و سرنگونی آنان نزدیک است. از سازمان کنفرانس اسلامی و سران کشورهای اسلامی‌ می‌خواهیم که برای توقف این فاجعة انسانی حکام کشور عربستان سعودی را تحت فشار قرار دهند تا هر چه سریعتر سربازان سرکوب‌گر خویش را از کشور بحرین خارج نموده و اجازه ندهند مسلمانان در ایام ماه مبارک رمضان با زبان روزه اینگونه مظلومانه به خاک و خون کشیده شوند.



4- پیش بینی حکیمانه و مدبرانه معظم له در خصوص گسترش موج بیداری جهانی که  تا قلب اروپا  به پیش خواهد رفت به حقیقت پیوست و هم اکنون شاهد خیزش‌های مردمی در انگلستان، اسپانیا، ایتالیا، یونان و فرانسه و کشورهای دیگر اروپایی هستیم آنانی که تا دیروز با برهم زدن اوضاع سیاسی و اقتصادی دیگر کشورها ، نظم و ثبات پوشالی خود را به رخ آنان می کشیدند امروز آتشفشان ملت‌های خود را در حال فوران می‌بینند.  دولت آمریکا و انگلیس باید بدانند که نیرنگ و مکر آنها به فضل الهی به سوی خودشان بازگشته و در آینده ای نه چندان دور، آمریکا نیز به مصیبت هم پیمان خود، انگلستان دچار خواهد شد.



کشورهایی که خود را سردمدار حقوق بشر می دانند  و خود را پیام آور صلح و دوستی و منجی بشریت معرفی می کنند، امروزه با کوچکترین مخالفتی مردم خود را به قتلگاه می برند.



فراکسیون بیداری اسلامی اقدامات نژاد پرستانه و وحشیانه دولت انگلستان در سرکوب مردم محروم و تحول خواه انگلیس را به شدت محکوم و از نهادهای بین المللی و حقوق بشر درخواست رسیدگی سریع به وضعیت اسفبار مردم، کشته ها و دستگیرشدگان را دارد.



5- استکبار جهانی و در رأس آن آمریکا و اسرائیل، سالیان سال است که از مجاری گوناگون نظامی، سیاسی و اقتصادی درصدد ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران می‌باشد.



با عنایات حق تعالی و درایت و هوشمندی رهبر فرزانه انقلاب  و هوشیاری ملت ایران  این دسیسه ها و تهدیدها تبدیل به فرصت شده است  که بارزترین نمونه آن خودکفایی، پیشرفت و توسعه همه جانبه و ارتقاء جایگاه ایران اسلامی در جهان هستیم.



اما در شرایط کنونی آمریکا و اسرائیل با جنگ رسانه‌ای و تبلیغاتی خود درصدد کم رنگ نمودن و  بی‌اثر نشان دادن انقلاب های منطقه و خیزش های اسلامی می‌باشند و از سوی دیگر با جنجال و هیاهوی تبلیغاتی و تهدید بر علیه کشور «سوریه»، سعی در « انحراف»  افکار عمومی دارند.



فراکسیون بیداری اسلامی اعلام می‌دارد که در حوادث سوریه، دست آمریکا و اسرائیل آشکار است و ملت ایران هر جا ردپایی از آمریکا و صهیونیسم ببیند، آن حرکت را «انحرافی» می‌داند.



6- انقلاب اسلامی ایران، همواره در «الگودهی» و  مدیریت بیداری اسلامی شکل گرفته در کشورهای منطقه، نقش کلیدی و تأثیرگذاری داشته است و در شرایط فعلی وظیفه مردم، گروهها، رسانه ها و مسئولین کشور دوچندان است، چرا که کشوری می‌تواند در الگودهی و مدیریت بیداری اسلامی پیشگام باشد که از تفرقه و پرداختن به حاشیه فاصله گرفته و به سوی وحدت، همدلی و تبعیت از ولی فقیه زمان و پیگیری جدی تحقق اصول و آرمانهای انقلاب حرکت نماید.



باتوجه به حساسیت شرایط کنونی مسئولین و افراد موثر جامعه و رسانه ها بایستی از دامن زدن به اختلافات و پرداختن به مسائل فرعی و حاشیه ای پرهیز نمایند.



مردم مسلمان و همیشه در صحنه ایران اسلامی نشان داده اند که با درک عمیق و بصیرت و آگاهی خویش و توجه دقیق به رهنمودهای ولی مسلمین مصالح عالیه انقلاب و مواضع دولت را رصد نمایند و به وظیفه انسانی و تکلیف دینی خود عمل نمایند.



اکنون هیچ ترفندی مانع شناخت اولویت ها از سوی ملت ایران نخواهد شد. و نامگذاری سال جاری به نام سال جهاد اقتصادی تحت الشعاع پیچیدگیها و طراحیهای دشمن قرار نخواهد گرفت. مردم و مسئولین و فعالان سیاسی، اقتصادی مصمم‌تر از همیشه با کار و تلاش مجدانه برای توسعه و ارتقاء شاخص‌های اقتصادی،  علمی و فناوری تمام همت خود را بکار خواهند گرفت و به فضل الهی مانند همیشه در این جهاد گسترده پیروز و سر بلند خواهند شد.



                                       



با آرزوی توفیقات الهی   



فراکسیون بیداری اسلامی مجلس شورای اسلامی



فراکسیون بیداری اسلامی روز 12 مرداد ماه با عضویت بیش از ۱۶۰ نماینده و ریاست "سیدشهاب‌الدین صدر"، نایب رئیس مجلس اعلام موجودیت کرد.         

  • کد خبر : 56569
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار