خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/08/05 - 15:28
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فراکسیون ها
صبح امروز؛

جلسه فراکسیون روحانیت با رئیس نهاد کتابخانه‌های کشور برگزار شد

جلسه فراکسیون روحانیت با رئیس نهاد کتابخانه های کشور برگزار شد و در این نشست نیز مباحثی پیرامون توسعه کتابخوانی و همچنین مشکلات مالی این نهاد پرداخته شد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، جلسه فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی با حضور رئیس نهاد کتابخانه‌های کشور صبح امروز (دوشنبه 5 آبان ماه) تشکیل شد.



سید رضا تقوی در این نشست با اشاره به اینکه باید از نهاد کتابخانه ها تقویت لازم صورت بگیرد، گفت: باید از ظرفیت دستگاه‌های فرهنگی کشور به ویژه سازمان اوقاف در توسعه کتابخوانی و نهاد کتابخانه‌ها استفاده لازم را برد.



نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی افزود: مدیر نهاد کتابخانه‌های سراسر استان‌ها با نمایندگان مجلس شورای اسلامی ارتباط داشته باشند و از مشکلاتشان گزارش ارائه بدهند و البته در خصوص بودجه نیز کمیسیون فرهنگی و همچنین برنامه و بودجه آماده حمایت هستند.



باید به توسعه فرهنگ کتابخوانی در کشور کمک کرد



در ادامه این نشست سید محمد رضا میرتاج الدینی با اشاره به توسعه فرهنگ کتابخانی اشاره کرد و گفت: در کنار حفظ و توسعه کتابخانه های عمومی باید به گسترش فرهنگ کتابخوانی در کشور کمک کرد و  برای نهادینه کردن  کتابخوانی در جامعه و همچنین خانواده‌ها کوشا بود.



نائیب رئیس فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی افزود: نهاد کتابخانه‌ها یکی از نهادهای فرهنگی است که همواره باید مورد حمایت قرار بگیرد و نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز به ویژه در کمیسیون برنامه و بودجه حمایت‌های لازم را از این نهاد خواهند داشت؛ بنابراین متوجه هستیم که این نهاد با محدودیت های مالی و بودجه ای مواجه است.



این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: کتاب با وجود رقبایی نظیر پیام رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی همچنان جایگاه بی بدیل خود را حفظ کرده است و باید در میان نسل جوان کتابخوانی گسترش پیدا کند./



پایان پیام

  • کد خبر : 306926
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار