خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1388/07/21 - 12:52
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : فراکسیون ها
محمدتقی رهبر تشریح کرد:

جزییات دیدار هیات رئیسه فراکسیون روحانیون مجلس با مراجع تقلید

**"محمدتقی رهبر" جزییات دیدارهای روز گذشته هیات رئیسه مجمع نمایندگان روحانی مجلس شورایاسلامی با مراجع تقلید و علمای قم را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار خانه ملت، رئیس مجمع نمایندگان روحانی که در حاشیه جلسه علنی امروز در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، اظهار داشت: روز گذشته با آیت الله مکارم شیرازی، صافی گلپایگانی، موسوی اردبیلی و آیت الله نوری همدانی دیدار‌هایی صورت گرفت اما بنده فقط در دیدار با آیت الله مکارم شیرازی و صافی گلپایگانی حضور داشتم.

وی افزود: آیت الله مکارم شیرازی در این دیدار در مورد حوادث بعد از انتخابات فرمودند که پیام ما را وارونه به مردم منعکس نکنند.

رهبر ادامه داد: آیت الله مکارم شیرازی گفتند وقتی ما دم از وحدت می‌زنیم یعنی باید حساب 25 میلیون رای دهنده به رئیس جمهور فعلی و 13 میلیون رای دهنده به دیگر نامزدهای انتخابات را از حساب اغتشاش‌گران جدا کنیم.

وی با اشاره به بیانات ایشان که تاکید کردند باید حساب اغتشاش گران را از حساب مردم جدا کرد و اختلاف بین توده‌های مردم را از بین ببرند، تصریح کرد: ایشان بر طرح و ارائه راهکارها و اینکه دانشمندان و متفکران باید مردم را به صمیمیت دعوت کنند تاکید کردند.

رئیس مجمع نمایندگان به نگرانی آیت الله مکارم شیرازی از وضعیت اقتصادی مردم و مسایل فرهنگی موجود در جامعه اشاره کرد و افزود: ایشان تاکید کردند که دولت و مجلس باید اهتمام ویژه‌ای برای رفع مشکلات اقتصادی داشته باشند.

وی با اشاره به تاکید آیت الله مکارم شیرازی بر مسایل فرهنگی و اینکه این مسایل تحت الشعاع مسایل دیگر در جامعه چون طلاق، اعتیاد و بیکاری قرار می‌گیرند، اظهار داشت: ایشان بیان داشتند که حاکمیت باید با سبک صحیح مراقب مسایل فرهنگی در جامعه باشد.

رهبر با اشاره به نگرانی آیت الله مکارم شیرازی از اتفاقات غیر اخلاقی فرهنگی در یکی از میادین قم گفت: ایشان تاکید بسیاری بر حضور گشت‌های ارشاد در سطح شهرها داشتند تا از وقوع چنین مسایلی در کشور جلوگیری شود.

وی تصریح کرد: آیت الله مکارم شیرازی از مرجعیت بعنوان یک نهاد که همواره پشتوانه نظام و کشور نام بردند و تاکید کردند جایگاه مرجعیت و ولایت نباید در کشور تضعیف شود. زیرا باید جایگاه مرجعیت که پشتوانه انقلاب و کشور است همواره حفظ گردد.

رهبر به صحبت‌های مجمع نمایندگان روحانی مجلس در این دیدار اشاره کرد و گفت: ما خدمت ایشان عرض کردیم که در کشور بحران‌هایی آفریده شده که هدفشان ضربه زدن به ولایت و مرجعیت بود.

نماینده مردم اصفهان همچنین درباره صحبت‌های هیات رئیسه این مجمع در خصوص رابطه دولت و علما در این دیدار گفت: ما در این دیدار تاکید بسیاری بر ارتباط بیشتر مراجع با دولت و حاکمیت داشتیم که باید برخی سوء تفاهم در این زمینه بر طرف شود.

وی به فرمایشات آیت الله مکارم شیرازی در این باره نیز اشاره کرد و گفت: ایشان گفتند ما چگونه در برخی قضایا مانند حمل قران یا موضوع ورزشگاه‌ها سوء تفاهم نداشته باشیم زیرا این مسایل بین دولت و مرجعیت فاصله می‌اندازد و ما درست نداریم این فاصله ایجاد شود.

رهبر با اشاره به دیدار این مجمع با آیت الله صافی گلپایگانی اظهار داشت: ایشان نیز تاکید بسیاری بر حفظ حوزه، مرجعیت و نظر مراجع داشتند و از اقدامات مجلس و نمایندگان نیز به علت انتقال مطالب علما و مراجع به مردم و به وزرا نیز قدردانی کردند.

وی گفت: ایشان با توجه به اینکه نسبت به معرفی استانداران زن نگرانی داشتند، گفتند که ممکن است در حال حاضر خانمی محجبه به عنوان وزیر معرفی و از سوی مجلس نیز رای بیاورد اما ما در این قضیه سنتی را پایه‌گذاری کرده‌ایم که در 14 قرن گذشته سنت نبوده است و ما در واقع سنت شکنی کرده‌ایم.

رهبر اضافه کرد: آیت الله صافی گفتند ما مخالف تعالی خانم‌ها نیستیم اما این روندی که با سنت و سیره اسلامی وفق نمی‌کند باید اصلاح شود.

وی گفت: ایشان بر اموری که حوزه و علما آن امور را قبول ندارند تاکید کردند و گفتند ممکن است برخی مزایا از نظر فقهی ایراد نداشته باشد اما از نظر اجتماعی حتما ایراد دارد.

رهبر افزود: آیت الله صافی تاکید بسیاری از این مساله داشتند که نباید کاری کنیم که آیندگان نتوانند آن را جمع کنند و مراقب اوضاع باشیم زیرا مراجع دغدغه دین، اجتماع و انقلاب و مردم دارند.

  • کد خبر : 11268
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار