خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1388/09/18 - 11:56
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : فراکسیون ها
رهبر در جمع خبرنگاران تشریح کرد

جزییات دیدار ضرغامی با نمایندگان روحانی مجلس

**دبیر مجمع نمایندگان روحانی مجلس شورای اسلامی گفت: این که بینندگان سازمان صدا و سیما کم شده‌اند و یا زیاد به یک کاوش اجتماعی نیاز دارد.

"محمد تقی رهبر " که در حاشیه جلسه علنی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران پارلمانی سخن می‌گفت، در پاسخ به سوال خبرنگار خانه ملت در خصوص کاهش تعداد مخاطبان صدا و سیما بر اساس آمار رسمی و اینکه آیا این موضوع هم در جلسه‌ روز گذشته‌ مجمع نمایندگان روحانی با رئیس سازمان صدا و سیما مطرح شد اظهار داشت: البته این که بینندگان سازمان صدا و سیما کم شده‌اند یا زیاد به یک کاوش اجتماعی نیاز دارد.

وی افزود: ما معتقدیم خانواده‌های متدین هنوز به صدا و سیما دلبستگی دارند، اما متاسفانه در مقابل هم عده‌ای امروز در جامعه هستند که گوششان به سمت رسانه‌های بیگانه است که باید برای این مساله هم فکری شود.

دبیر مجمع نمایندگان روحانی مجلس با اشاره به نشست روز گذشته‌ اعضای این مجمع با "عزت الله ضرغامی" رئیس سازمان صدا و سیما گفت: در این جلسه این مساله مورد یاد آوری قرار گرفت.

رهبر افزود: آقای ضرغامیبه دعوت مجمع نمایندگان روحانی مجلس در جمع اعضای این مجمع حاضر شد که در این جلسه در خصوص سیاست‌ها و خط و مشی آینده‌ صدا و سیما از ضرغامی سوال شد.

وی با اشاره به بخشی از سخنان ضرغامی در این جلسه گفت: ایشان مطرح می‌کرد که مقام معظم رهبری به مسئولان این سازمان سفارش کرده است که معارف اسلامی هر چه بهتر از سوی این رسانه به مردم ارائه شود.

وی ادامه داد: آقای ضرغامی در این جلسه اظهار داشت که سیاست آینده‌ صدا و سیما رسیدگی به مشکلات جامعه و مطرح کردن مسائل فرهنگی و مسائل اسلامی و اعتقادی است.

رهبر با اشاره به مطالبی که نمایندگان روحانی مجلس در این جلسه با ضرغامی در میان گذاشتند، اظهارداشت: نمایندگان از آقای ضرغامی خواستند تا سعی شود در رسانه‌ی ملی حدود و ثغور اسلامی بیشتر رعایت شود و ارتباطات مرد و زن در فیلم‌ها و سریال‌ها به گونه‌ای نباشد که در آنها بدآموزی داشته باشد و حریم‌های عفاف و حجاب بیشتر در این سازمان رعایت شود.

وی اضافه کرد: نمایندگان در این جلسه عنوان کردند که متاسفانه در صدا و سیما بعضا در ارتباط بین زن و مرد برخی کلماتی گفته می‌شود که بازتاب خوبی ندارد و البته در بسیاری از سریال‌ها اختلافات خانوادگی بگو مگوها و کشمکش‌ها بیشتر نشان داده می‌شود که این برای تحکیم خانواده‌ها پسندیده نیست.

دبیر مجمع نمایندگان روحانی مجلس همچنین با اشاره به این خواسته‌ نمایندگان روحانی از ضرغامی که در مناسبت‌های دینی مثل عاشورا ویا سایر عزاداری‌ها و حتی جشن‌ها در صدا و سیما در سطح بالاتری کار شود، ادامه داد: از ایشان خواسته شد که محتوای غنی عاشورا و اسلام با پرهیز از پاره‌ای مسائل کوچه و بازاری بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی خاطرنشان ساخت: هم اکنون که بحث شیعه ستیزی و اسلام ستیزی و شیعه هراسی در دنیا رواج دارد باید سعی کرد که چهره‌ صلح پذیر دین اسلام و فرهنگ متعالی شیعه را به همگان در دنیا نشان داد.

رهبر با اشاره به این که برخی نمایندگان در این جلسه مطرح کردند که باید در نشان دادن واقعیات بعد از انتخابات سازمان صدا و سیما فعالانه‌تر عمل کند، گفت: بسیاری از نمایندگان مطرح می‌کردند که عموم ایرانیان خارج از کشور از برخی واقعیات مطلع نیستند و لذا عملکرد رسانه‌ ملی باید در این بخش موثرتر باشد و این رسانه شفا‌ف‌تر و مستدل‌تر واقعیات را بیان کند و عملکرد سیاسی جریانات سیاسی را به خوبی نشان دهد.

رهبر با اشاره به حکم مقام معظم رهبری به ضرغامی برای فعالیت در مسند ریاست این سازمان تا 5 سال آینده، تصریح کرد: البته همانطور که مقام معظم رهبری در این حکم از اقدامات سازمان صدا و سیما قدردانی کرده و پاره‌ای از مشکلات را بیان کردند در این جلسه نمایندگان نیز بر رفع برخی موارد در این سازمان تاکید کردند.

  • کد خبر : 12537
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار