خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/03/05 - 16:53
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فراکسیون ها
یوسف نژاد به خانه ملت خبرداد

تهیه طرح 6 ساله شدن شورای دور چهارم

**سخنگوی فراکسیون مدیریت شهری گفت: این فراکسیون در حال تهیه طرحی در مجلس است که در صورت تصویب نهایی آن در مجلس، دور چهارم شوراها به جای چهار سال، 6 ساله خواهد بود.

علی اصغر یوسف نژاد نماینده ساری در مجلس در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به جلسه صبح امروز فراکسیون مدیریت شهری گفت: در این جلسه طرح پیشنهادی شورای عالی استان ها مبنی بر تمدید 2 ساله فعالیت شورای دور سوم مورد بررسی قرار گرفت و به دلیل داشتن چند ایراد با آن مخالفت شد.

وی افزود: یکی از این ایرادها این است که آیا با تمدید دوره شوراها، شهرداران که برای مدت زمان انتخاب شوراهای دور سوم انتخاب شدند، باید تغییر کنند و ایراد دیگر این بود که آیا اعضای شورای فعلی نیز بعد از 4 سال باید دوباره تایید صلاحیت شود یا نه؟

سخنگوی فراکسیون مدیریت شهری با بیان اینکه در این جلسه معاون سیاسی و معاون عمرانی وزیر کشور حضور داشتند، افزود: این مسئولان هم با اضافه شدن 2 ساله دوره فعلی شوراها و تجمیع انتخابات ریاست جمهوری دور یازدهم و شوراهای دور چهارم مخالفت کردند.

یوسف نژاد افزود: در فراکسیون تصمیم گرفته شد تا طرح« 6 ساله شدن شورای دور چهارم» توسط اعضای فراکسیون تهیه و به مجلس ارائه شود.

وی با اشاره به دلایل مخالفت معاون سیاسی وزیر کشور با تجمیع انتخابات شوراها و ریاست جمهوری، گفت: این مسئولان معتقدند که انتخابات ریاست جمهوری و شوراها از دو جنس متفاوت از هم هستند. انتخابات ریاست جمهوری از جنس ملی و سیاسی است در حالی که انتخابات شوراها یک موضوع محلی است. همچنین در انتخابات ریاست جمهور حد نصاب قابل قبول برای پیروزی نصف بعلاوه یک است که در انتخابات شوراها حد نصاب پیروزی کسب آرای حداقلی و نسبی است.
سخنگوی فراکسیون مدیریت شهری گفت: می توان در مجلس قانونی تصویب کرد که فعالیت شوراهای دور چهارم را دو ساله و یا 6 ساله کرد تا انتخابات دور پنجم شوراها و دور دوازدهم ریاست جمهوری با هم همزمان شود که ما در حال تهیه طرح مذکور هستیم.

  • کد خبر : 17431
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار