خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/02/16 - 20:25
  • زمان مطالعه : 14 دقیقه
سرویس : فراکسیون ها
در نشست مشترک فراکسیون زنان مجلس با بانوان استانداری‌های سراسر کشور؛

تلاش فراکسیون زنان برای تعیین تکلیف لایحه تأمین امنیت و طرح تشدید مجازات اسیدپاشی/ حضور در ورزشگاه‌ها حق زنان است/ ضرورت تعریف معاونت زنان در ساختار اداری کشور

در نشست فراکسیون زنان مجلس با بانوان استانداری‌های سراسر کشور موضوعاتی مانند سهمیه 30 درصدی زنان در پست‌های مدیریتی، لایحه تأمین امنیت و طرح تشدید مجازات اسیدپاشی،حضور زنان در ورزشگاه‌ها و تعریف معاونت زنان مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، نشست مشترک فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با بانوان استانداری‌های سراسر کشور امروز (یکشنبه 16 اردیبهشت ماه) در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.



سلحشوری: مطالبه‌گری جامعه زنان باید افزایش یابد



پروانه سلحشوری رئیس فراکسیون زنان با بیان اینکه این فراکسیون تلاش زیادی برای پیگیری مطالبات حوزه زنان داشته است، خطاب به زنان حاضر در این نشست گفت: قوانین و لوایحی مانند افزایش سن ازدواج، طرح تابعیت، تأمین امنیت زنان در دستور کار فراکسیون قرار دارد و انتظار می‌رود شما نیز در دولت پیگیری آنها را در دستور کار قرار دهید.











نشست مشترک فراکسیون زنان مجلس با بانوان استانداری های سراسر کشور


 



نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مطالبه‌گری جامعه زنان باید افزایش یابد، افزود: طی این دو سال پیگیری‌های زیادی برای برگزاری این نشست انجام شد و انتظار می‌رود با تعامل مناسب میان نمایندگان مجلس و دولت مطالبات حوزه زنان پیگیری و رفع شود.



سعیدی: پیگیر سهمیه 30 درصدی زنان در پست‌های مدیریتی هستیم



در ادامه فاطمه سعیدی عضو فراکسیون زنان با بیان اینکه مسائل مرتبط با حوزه زنان در کمیسیون آموزش و تحقیقات پیگیری می‌شود، تصریح کرد: برخی از آموزش‌ها باید در سطح مدارس و حتی پیش دبستانی شروع شود البته به دلیل کمبود امکانات با موانعی روبرو هستیم؛ باید این آموزش‌ها در کشور ارائه شود.











نشست مشترک فراکسیون زنان مجلس با بانوان استانداری های سراسر کشور


 



نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پیگیر سهمیه 30 درصدی زنان در پست‌های مدیریتی هستیم، ادامه داد: این مهم در برخی استان‌ها تحقق پیدا نکرد و لازم است پیگیری شود.



ذوالقدر: تلاش فراکسیون زنان برای پیگیری لایحه تأمین امنیت و طرح تشدید مجازات اسیدپاشی



فاطمه ذوالقدر عضو هیئت رئیسه فراکسیون زنان با بیان اینکه تشکیل دادگاه اطفال در لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان مورد توجه قرار گرفته، گفت: پیگیری‌های زیادی را در رابطه با لایحه تأمین امنیت زنان داشتیم و در حال حاضر مراحل پایانی خود را در قوه قضائیه می‌گذراند؛ همچنین طرح تشدید مجازات اسیدپاشی را نیز تقدیم کردیم و پیگیر افزایش سن ازدواج نیز در دستور کار قرار دارد.











نشست مشترک فراکسیون زنان مجلس با بانوان استانداری های سراسر کشور


 



نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با یادآوری نشست با معاون وزارت ورزش افزود: وی تأکید کردند که 11 میلیارد در حوزه ورزش زنان هزینه شده است.



تاکید الماسی بر تلاش برای پیگیری مطالبات زنان



سکینه الماسی با بیان اینکه تعداد نمایندگان زن از 9 به 17 نفر در مجلس دهم افزایش یافت، گفت: نهایت تلاش خود را برای پیگیری مطالبات زنان در فراکسیون مجلس به کار خواهیم برد.











نشست مشترک فراکسیون زنان مجلس با بانوان استانداری های سراسر کشور


 



سیاوشی: حضور زنان در ورزشگاه حق آنان است



طیبه سیاوشی شاه عنایتی نایب رئیس فراکسیون زنان با تأکید بر اینکه فراکسیون زنان در برنامه ششم توسعه و بودجه سال97 در جهت لحاظ مواردی در حمایت از زنان تلاش‌های زیادی کرده است، تصریح کرد: توجه به زنان سرپرست خانوار و پیگیری اختصاص 230 میلیارد برای بیمه زنان از سوی نمایندگان پیگیری شد.











نشست مشترک فراکسیون زنان مجلس با بانوان استانداری های سراسر کشور


 



نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ضرورت حذف کلیشه‌های فرهنگی و ساختارشکنی ادامه داد: حضور زنان در ورزشگاه حق زنان است و تنها مطالبه نیست و نیاز است این مهم مورد توجه قرار گیرد.



سعیدی: ضرورت تشکیل کمیته‌ای برای پیگیری مشکلات زنان سرپرست خانوار



زهرا سعیدی عضو فراکسیون زنان با بیان اینکه پیگیری برخی مسائل زنان مربوط به مجلس و برخی مربوط به دولت است، گفت: نیاز است برای حمایت از زنان سرپرست خانواده لایحه‌ای ارائه شود و همچنین قانون اصلاح کار نیز اصلاح شود.











نشست مشترک فراکسیون زنان مجلس با بانوان استانداری های سراسر کشور


 



نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه باید برای حمایت از زنان سرپرست خانوار کمیته‌ای تشکیل شود، افزود: نیاز است کمیته‌ای متشکل از نمایندگان و مشاوران استانداری برای پیگیری مشکلات این قشر تشکیل شود.



اولادقباد: در ساختار اداری معاونت زنان تعریف شود



فریده اولادقباد عضو فراکسیون زنان با بیان اینکه زنان نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند، گفت: زنان می‌توانند در احراز پست‌های کلان مدیریتی موفق باشند  و با تلاش می‌توان در تمامی استان‌ها نقش پررنگ زنان را نمایان کرد.











نشست مشترک فراکسیون زنان مجلس با بانوان استانداری های سراسر کشور


 



نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس با تأکید بر ضرورت ساماندهی زنان سرپرست خانوار و بدسرپرست گفت: ما مصوبات حوزه زنان را پیگیری خواهیم کرد البته یکی از دغدغه‌ها تأمین اعتبار است.



وی ادامه داد: باید در ساختار اداری معاونت زنان تعریف شده و بودجه مشخصی به آن اختصاص یابد؛ رفع مشکل دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در کنار مشکلات حوزه زنان باید در دستور کار قرار  گیرد.



ساعی: لزوم تداوم نشست مجمع نمایندگان با مشاوران استانداری‌ها



زهرا ساعی عضو فراکسیون زنان با بیان اینکه انتظار می‌رود این جلسات ادامه یابد، افزود: کمیسیون اجتماعی مجلس به موضوعات آسیب‌های اجتماعی، بیمه‌ها، اشتغال، کودکان کار و معتادان ورود جدی داشته و به طور حتم مسائل زنان را نیز پیگیری خواهد کرد.











نشست مشترک فراکسیون زنان مجلس با بانوان استانداری های سراسر کشور


 



نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در برنامه ششم در سال 93 طرحی را آغاز کردیم مبنی بر توانمندسازی زنان سرپرست خانوار که به صورت پایلوت در شهرری اجرا و نتیجه خوبی داشت.



تاج‌الدین: همدلی میان مسئولان زن در تمامی وزارتخانه‌ها باید افزایش یابد



ناهید تاج‌الدین عضو فراکسیون زنان و نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اصفهان تنها استانی است که 3 نماینده زن دارد، افزود: همدلی میان مسئولان زن در تمامی وزارتخانه‌ها باید افزایش یابد و نیاز است مشکلات اولویت بندی و کمیته‌هایی برای پیگیری آنها تشکیل و از هر کمیته دبیری انتخاب شود تا با فراکسیون زنان تعامل مناسب را داشته باشد.











نشست مشترک فراکسیون زنان مجلس با بانوان استانداری های سراسر کشور


 



آقاپور علیشاهی: لزوم انتخاب نمایندگان معین برای بررسی مشکلات استان‌ها



معصومه آقاپور علیشاهی عضو فراکسیون زنان با بیان اینکه تنها 4 یا 5 استان نماینده زن دارند، گفت: نیاز است نمایندگانی از مجلس با عنوان نمایندگان معین برای پیگیری مشکلات استان‌های فاقد نماینده زن جهت بررسی مشکلات انتخاب شود؛ همچنین از مدیران استانی تقاضا داریم مشکلات استان ها را تقسیم کرده و بعد از تعیین نمایندگان معین و دسته‌بندی مشکلات وزیر مربوطه دعوت و مشکلات بررسی شود.











نشست مشترک فراکسیون زنان مجلس با بانوان استانداری های سراسر کشور


 



نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه تاکنون سیاست‌های اعمال شده در مورد زنان شتابزده بوده، تصریح کرد: صدای واحد از مدیران زن و فراکسیون زنان باید به جامعه برسد تا جامعه پذیرا باشد.



حسینی: ضرورت تلاش برای افزایش تعداد بانوان در پست‌های مدیریتی



فاطمه حسینی عضو فراکسیون زنان با بیان اینکه در کمیسیون تلفیق بودجه فضای بودجه‌ای کشور را به سمت عدالت جنسیتی سوق دادیم خطاب به زنان حاضر در این نشست، گفت: شبکه ارتباطی مناسبی با شما نداشتیم و اگر وجود داشت شاید امکان رایزنی بیشتری داشتیم.











نشست مشترک فراکسیون زنان مجلس با بانوان استانداری های سراسر کشور


 



نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انتظار می‌رود در حوزه مشارکت سیاسی تعداد بانوان بیشتری در مجلس در پست‌های مدیریتی داشته باشیم، ادامه داد: تحقق مصوبات مجلس نیازمند حمایت مسئولان زن است؛ انتظار داریم با رایزنی شما از دولت طرح اسیدپاشی هر چه سریعتر تعیین تکلیف شود.



ضرورت توجه به حق عائله‌مندی دختران مجرد و حمایت بیمه‌ای از خدمات مشاوره‌ای



لیلا آژیر مدیر کل امور زنان و خانواده استان کردستان به نمایندگی از منطقه غرب کشور بر ضرورت توجه به بیمه زنان خانوار، حق عائله‌مندی دختران مجرد، تحت پوشش قرار گرفت خدمات مشاوره‌ای  و نظام روانشناسی تأکید کرد.



وی با تأکید بر ضرورت پیگیری مشکلات تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی گفت: متأسفانه این افراد هیچ‌گونه هویتی نداشته و حتی نمی‌توانند گواهی‌نامه رانندگی داشته باشند.



آژیر بر لزوم تدوین طرح غربالگری، حمایت از کودکان اوتیسم، تخصیص بودجه مشخص به ورزش زنان، توجه به ساز و کارهای حمایتی برای معتادان متجاهر تأکید کرد و گفت: از فراکسیون زنان تقاضا داریم سند سیاستی برای حوزه اشتغال زنان تصویب کند.



رتبه اول خراسان رضوی در کودک همسری



فرشته حسین زاده سلجوقی مدیر کل بانوان استانداری خراسان رضوی با تأکید بر لزوم توانمندسازی زنان روستایی تصریح کرد: نرخ بیکاری زنان روستایی 3 درصد کاهش یافته است، اقتصاد روستاها بر محور اشتغال زنان می‌چرخد.



وی ادامه داد: تعداد زنان زندانی در استان مرتبط با مواد مخدر دو برابر نرم کشور است؛ خراسان رضوی رتبه اول کودک همسری در کشور را دارا است؛ تعداد زیادی حاشیه‌نشین در استان وجود دارد که برابر با جمعیت چند استان است؛ مشکلات زنان آسیب دیده و در معرض آسیب باید دیده شود البته نباید مابقی زنان قربانی زنان سرپرست خانوار قرار گیرند و مسائل زنان تنها به مسائل زنان خانوار تقلیل پیدا نکند و مسائل تمامی زنان مورد توجه واقع شود.



پیگیری منع خشونت علیه زنان مطالبه جدی بانوان



کلثوم غفاری توران مدیر کل دفتر بانوان استان گلستان به نمایندگی از منطقه شمال با بیان اینکه مهمترین رسالت بحث تحکیم بنیان خانواده است، گفت: پیگیری منع خشونت علیه زنان مطالبه جدی بانوان است؛ به دلیل موانع قانونی برای حمایت از زنان بدسرپرست باید ساز و کار قانونی اتخاذ شود.



وی ادامه داد: آیین‌نامه ساماندهی کودکان مربوط به سال 84 است و هیچ سازمانی در این رابطه اقدامی انجام نمی‌دهد؛ پیشگیری از مرگ مادران باردار در استان گلستان باید مورد توجه قرار گیرد زیرا موارد زیادی اتفاق افتاده است. همچنین توجه به تاب آوری اجتماعی و منع ازدواج کودکان باید در دستور کار قرار  گیرد. زنان شاغل نمی‌توانند والدین خود را بیمه کنند و منع قانونی وجود دارد که باید برطرف شود. کارکنان قراردادی از اغلب مزایا مانند نقل و انتقال محروم هستند. همچنین باید به ضمانت تسهیلات برای بانوان سرپرست خانوار توجه شود ورفع مشکلات حضانت کودکان مورد توجه واقع شود.



می‌گویند اغلب مسئولیت‌ها حوزه مردانه دارد



سهیلا اثنی عشران مدیر کل امور بانوان خانواده استانداری اصفهان با بیان اینکه اختصاص سهمیه 30 درصد زنان در پست‌های مدیریتی باید تحقق یابد، گفت: تعداد زنان تحصیلکرده زیاد است و امیدوار هستیم تعداد زیادی از آنها را در پست‌های مدیریتی داشته باشیم؛ جامعه زنان با ناامیدی مواجه هستند زیرا احساس می‌کنند تقسیم پست‌ها در پاتوق‌های مردانه صورت می‌گیرد.



وی ادامه داد: اگر به دنبال پیاده کردن بحث جنسیتی هستیم باید در تصمیم‌گیری‌ها حضور داشته باشیم تا 30 درصد مورد نظر محقق شود؛ تقسیم مسئولیت‌ها در دولت دوازدهم صورت گرفته اما می‌گویند اغلب مسئولیت‌ها حوزه مردانه دارد و اینکه بحث عدالت جنسیتی مطرح شود برایشان خوشایند نیست و جایگاهی برای ما قائل نیستند؛ سرانه ورزشی در تمامی استان‌ها پایین است، به بانوان به عنوان شهروند درجه 2 نگاه می‌شود.



ضرورت تلاش برای اختصاص 30 درصد از کرسی‌های مجلس به زنان



زهرا فرجی مدیر کل دفتر بانوان خانواده استانداری مرکزی با بیان اینکه میزان اثربخشی فراکسیون زنان باید در مسیری قرار گیرد که مسائل زنان دغدغه تمام نمایندگان باشد نه فراکسیون، گفت: باید به این سمت و سو حرکت کرد که در کنار تحقق 30 درصدی پست‌های مدیریتی، 30 درصد از کرسی‌های مجلس نیز به زنان اختصاص یابد.



اختصاص 30 درصدی سهمیه زنان در پست‌های مدیریت باید جدی گرفته شود



طاهره دوروزی مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده با بیان اینکه اختصاص 30 درصدی سهمیه زنان در پست‌های مدیریت باید جدی گرفته شود، گفت: پیگیری آن باید مورد توجه قرار گیرد زیرا ما زنان در اقلیت هستیم.



باید با تدبیر و توانمندی تبعیض در حوزه زنان برداشته شود



آذر خسروی مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری کرمانشاه با بیان اینکه بحث افزایش سن ازدواج درخواست تمامی زنان است، افزود: باید با تدبیر و توانمندی تبعیض در حوزه زنان برداشته شود.



وجود 132 هزار زن سرپرست خانوار در استان خوزستان و ضرورت حمایت از آنها



سیده فرانک موسوی سرپرست اداره کل امور بانوان و خانواده استان خوزستان با بیان اینکه وجود 132 هزار زن سرپرست خانوار در این استان ادامه داد: انتظار می‌رود فکری برای حمایت از این زنان شود زیرا اقدامات کمیته امداد و بهزیستی جوابگو نیست.



انتقاد از نبود خانه امن برای زنان



فاطمه سادات حسینی مدیر کل دفتر امور بانوان خانواده استان کرمان با بیان اینکه مسائل خانواده و حقوقی زنان از نظر قانونی باید مورد بازنگری قرار گیرد، ادامه داد: برخی از مصوبات در این حوزه اجرایی نمی‌شود و نیاز است در قوانین بازنگری صورت گیرد.



وی بر ضرورت توجه به استقرار پایگاه امنیتی برای زنان تأکید کرد و گفت: متأسفانه خانه امن برای زنان وجود ندارد و فقدان ضابطه مشخص در مورد نشوز مرد، دشواری اثبات فرآیند عسر و حرج از مشکلات حوزه زنان است و نبود سیاست‌های برای جلوگیری از اذیت و آزار اینترنتی بانوان، فقدان شناسنامه برای کودکان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی، ازدواج‌های سفید و ایجاد کمپ‌های نگهداری از زنان معتاد، رفع مشکلات دختران تحت پوشش مراکز بهزیستی و پیش‌بینی ساعات کاری روزانه زنان، گسترش دادگاه‌های خانواده، عدم برابری و توازن میان حقوق اعضای وزارت علوم و بهداشت، تخصص ردیف استخدامی برای اعضای هیئت علمی را از مشکلات حوزه زنان دانست.



تأکید بر نظارت بیشتر مجلس بر اجرای قوانین



معصومه ظهیری مدیر کل دفتر امور زنان و خانواده استانداری قم با تأکید بر نظارت بیشتر مجلس بر اجرای قوانین گفت: تعیین تکلیف هر چه سریعتر لایحه تأمین امنیت زنان، رفع مشکلات سد راه اثبات عسر و حرج، تشکیل دادگاه اطفال و پیگیری خروج زنان در شرایط ویژه از کشور مطالبه جامعه زنان است.



مدیر کل بانوان امور خانواده مازندران با بیان اینکه این استان از استان‌های پیشگام در بحث طلاق است، افزود: از مجلس انتظار داریم در تصویب لوایح و قوانین فقط تعداد و کمیت مد نظر قرار نگیرد؛ امنیت مهم است اما احساس امنیت مهمتر است، اعتماد مردم نباید خدشه‌دار شود.



مریم شادیوند مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری ایلام با انتقاد از اینکه باید به داد دختران و زنان رسید زیرا نشاط و شادابی ندارند، گفت: محدودیت برای زنان و دختران زیاد است و باید چاره‌اندیشی کرد.



زنگ زنانه شدن اعتیاد به صدا درآمده است



آذر صفایی نیا مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد با یادآوری مشکلات سد راه تشکل‌های مردم نهاد گفت: یکی از اولویت‌های چهارگانه دولت اشتغالزایی است اما متأسفانه نهادهای دولتی زمان قرارداد با تشکل‌ها مشکلاتی را برای آنها ایجاد می‌کنند که رغبت فعالیت از آنها گرفته می‌شود.



وی با انتقاد از اینکه اعتیاد زنانه شده است، تصریح کرد: زنگ زنانه شدن اعتیاد به صدا درآمده است و خطر و آسیب‌های ناشی از اعتیاد در زنان بسیار زیاد است.



صفایی نیا با بیان اینکه باید برای پیشگیری از مشکلات دوران بلوغ نوجوانان در استان‌های کم برخوردار چاره‌اندیشی کرد، تصریح کرد: آموزش آنها و ارائه امکانات بهداشتی باید در دستور کار قرار گیرد در این رابطه آموزش و پرورش تأکید دارد که اعتباری برای پرداختن به این موضوع ندارد و شورای برنامه‌ریزی نیز بر این موضوع اصرار دارد این در حالی است که اگر پیگیری بررسی مشکلات دوران بلوغ مورد توجه قرار نگیرد آسیب‌های ناشی از آن در آینده جبران‌ناپذیر خواهد بود و همانند تشکیل شورای مبارزه با مواد مخدر ناچار هستیم برای این موضوع نیز تشکیل شود. در این رابطه نباید فرصت‌ها را از دست داد و باید به استان‌های کم برخوردار ارائه آموزش‌ها مورد توجه قرار گیرد.



خودباوری زنان باید افزایش یابد



ماهرخ بلوری مشاور استاندار و مدیر کل امور زنان و خانواده استان زنجان با بیان اینکه خودباوری زنان باید افزایش یابد، تصریح کرد: ما جامعه زنان باید در جهت رفع مشکلات گام‌های اساسی برداریم.



ضرورت پیگیری آموزش کودکان برای پیشگیری از برخی آسیب‌ها



ملیحه یغمایی مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان شمالی با تأکید بر ضرورت مهارت‌آموزی دختران با وضع قوانین و پیگیری از وزارت آموزش و پرورش تأکید کرد: پیگیری بیمه اجتماعی زنان خانه‌دار، آموزش کودکان برای پیشگیری از برخی آسیب‌ها و مشکلات زنان بدسرپرست باید پیگیری شود.



ضرورت افزایش تعداد بیمارستان‌های جامع زنان



شهلا تاجفر مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی بر لزوم توجه به تبعات ناشی از خشکی دریاچه ارومیه، بهداشت و سلامت، نازایی، شیوع سرطان‌های پوستی، افزایش تعداد بیمارستان‌های جامع زنان و تخصیص اعتبار تأکید کرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 242740
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار