خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1390/01/25 - 10:47
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : فراکسیون ها
آیت‌الله موسوی اردبیلی در دیدار با جمعی از اعضای فراکسیون دانشگاهیان:

تلاش برخی افراد نوپا برای تخریب جایگاه مجلس نتیجه‌ای نخواهد داشت

آیت الله موسوی اردبیلی در دیدار با اعضای فراکسیون دانشگاهیان مجلس بر لزوم دفاع نمایندگان از جایگاه مجلس و تلاش برای اجرای قوانین در کشور تاکید و خاطرنشان ساخت: همانطور که حضرت امام خمینی (ره) فرمودند مجلس در راس امور است و تلاش برخی افراد نوپا برای تخریب این جایگاه نتیجه‌ای نخواهد داد.


به گزارش خبرگزاری خانه ملت(www.icana.ir)، تعدادی از اعضای فراکسیون دانشگاهیان مجلس صبح امروز پنج شنبه - 25 فروردین - در سفر به قم با حضور در بیت آیت الله العظمی موسوی اردبیلی با ایشان دیدار کردند و گزارشی از مهمترین مسائل سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کشور را به اطلاع این مرجع تقلید رساندند.



در این دیدار "مصطفی کواکبیان" رئیس فراکسیون دانشگاهیان مجلس با اشاره به برنامه دیدار این فراکسیون با تعدادی از مراجع عظام قم گفت: هدف از این سفر این بوده است که هم به دیدار علما رفته باشیم و هم تاکید کنیم که انقلاب به برکت حضور علما شکل گرفته و اگر امام و همراهان و شاگردان آن نبودند امروز اثری از انقلاب نبود.



رئیس فراکسیون دانشگاهیان در ادامه سخنان خود تصریح کرد: برخی گروههای انحرافی سعی در انکار جایگاه علما و روحانیت دارد و مطالب خلاف واقع را برای انحراف در اعتقادات دینی مردم مطرح می کند در حالی که این افراد که ردپای برخی گروههای سیاسی نیز در آن دیده می شود باید بدانند تداوم و حیات انقلاب در گرو همکاری با مرجعیت است و اگر بخواهیم انقلاب اسلامی الگو باشد باید تلاش کنیم تا حوزه، دانشگاه، مجلس و دولت همه در کنار هم اسلام ناب را به مردم معرفی کنند نه فرقه‌های انحرافی و قرائت‌های بی پایه از دین .



کواکبیان در ادامه سخنان به بیان برخی مسائل سیاسی در کشور پرداخت و با اشاره به انتخابات آینده مجلس در پایان سال جاری گفت: از هم اکنون باید تمام تلاش ما بر این باشد تا با پایان دادن به برخی مسائل که بعد از انتخابات ریاست جمهوری به وجود آمد برای جذب مشارکت فعال مردم در انتخابات مجلس تلاش کنیم.



وی همچنین افزود: همه گروههای سیاسی باید در کنار یکدیگر برای آوردن مردم به پای صندوق های رای تلاش کنند و در این راه هیچ کس نباید به دنبال حذف دیگران باشد.



"آیت الله موسوی اردبیلی" پس از شنیدن سخنان کواکبیان در پاسخ به وی، به جایگاه مجلس در نظام جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: مجلس نهاد خدمت به مردم است به شرطی که نمایندگان فداکارانه در این نهاد خدمت کنند همانطور که مدرس برای خدمت به مردم قدم برداشت و در راه این خدمت حتی سیلی هم خورد اما پا پس نکشید و همه دیدند که عاقبت او به شهادت در راه خدا ختم شد.



آیت الله موسوی اردبیلی با انتقاد از برخی افراد که سعی در تخریب جایگاه مجلس دارند گفت: همانطور که حضرت امام خمینی (ره) فرمودند مجلس در راس امور است و تلاش برخی افراد نوپا برای تخریب این جایگاه نتیجه ای نخواهد داد.



این مرجع تقلید بر لزوم حمایت از جایگاه مجلس و نهاد قانونگذاری در کشور تاکید کرد و گفت: دلسوزان نظام نباید اجازه دهند هیچ کس مجلس را تضعیف کند چرا که جایگاه آنها در مجلس متعلق به آنان نیست و اگر در برابر آن کوتاه بیایند از حق خود کوتاه نیامده اند بلکه حق مردم را پایمال کرده اند.



در این دیدار "نصیری قیداری" نایب رئیس فراکسیون دانشگاهیان با اشاره به سابقه تربیت عالمان و حکیمان در حوزه های علمیه و دین بر لزوم همکاری میان حوزه و دانشگاه و راهکارهای جدید در این باره تاکید کرد و گفت: دانشگاههای ما که برگرفته از سیستم غربی هستند نیازهای معنوی جامعه ما را پاسخ نمی دهند و حوزه علمیه هم پاسخگوی نیازهای علوم جدید نیست و ما به این فکر می کنیم که اگر حوزه بتواند پزشک و مهندس تربیت کند چه تحول عظیمی در زندگی مردم ما روی خواهد داد.



اعضای فراکسیون دانشگاهیان را در سفربه قم  " مصطفی کواکبیان" نماینده سمنان و مهدیشهر، "عسگر جلالیان" نماینده دیر و کنگان، "حجت‌الله رحمانی" نماینده الیگودرز، "سعدالله نصیری قیداری" نماینده زنجان و طارم، "محمدعلی دلاور" نماینده درگز، "سید علی محمد موسوی مبارکه" نماینده مبارکه و " سید فاضل موسوی" نماینده خدابنده تشکیل می دهند.

  • کد خبر : 43360
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار