خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1390/02/31 - 14:31
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فراکسیون ها
رییس فراکسیون احیاء، وقف و منزلت امامزادگان (ع) و مساجد:

بودجه خوبی به امامزادگان، اوقاف و مساجد اختصاص یافته است

رییس فراکسیون احیاء، وقف و منزلت امامزادگان (ع) و مساجد با اشاره به رقم قابل توجه بودجه فرهنگی در کشور در سال جاری، ابراز امیدواری کرد مساجد با برنامه‌های خوبی که ارائه می‌دهند، بتوانند این بودجه را به درستی جذب کنند.


"حسین ابراهیمی" در گفت‌وگو با خانه ملت (www.icana.ir) درباره فعالیت فراکسیون احیاء، وقف و منزلت امامزادگان (ع) و مساجد در سال جاری گفت: ما در سال جدید تاکنون برنامه خاصی نداشتیم زیرا درگیر تصویب بودجه کشور بودیم تا بتوانیم بودجه‌ای را برای مناطق محروم و مساجد تصویب کنیم که خوشبختانه امسال هم دولت و هم مجلس کار ارزنده‌ای را برای مساجد انجام دادند.



نماینده مردم بیرجند در مجلس با اشاره به بودجه فرهنگی سال 90 افزود: بودجه‌ای که برای کل کارهای فرهنگی از جمله مساجد در نظر گرفته شد، 1500 میلیارد تومان بود و این رقم بی‌سابقه است.



وی درباره سهم مساجد و امامزادگان توضیح داد: سهم‌بندی وجود ندارد زیرا کل بودجه در استان‌ها و زیر نظر شورای برنامه‌ریزی تقسیم‌بندی و به سازمان تبلیغات، اوقاف، مصلی‌ها، شورای ائمه جمعه، مرکز امور مساجد و ... تخصیص داده می‌شود. در این خصوص کار بسیار بزرگی انجام شد و ما امیدواریم مساجد با برنامه‌های خوبی که ارائه می‌دهند، بتوانند این بودجه را به درستی در استان‌ها جذب کنند تا مشکلات مساجد در حد زیادی مرتفع شود.



عضو فراکسیون روحانیون به هزینه‌کرد بودجه اشاره کرد و گفت: اهتمام ما کار فرهنگی است و البته کارهای زیرساختی، رسیدگی به آرامگاه امام‌زادگان، افزایش تعداد مساجد، تجهیز، تعمیر و بخش نرم‌افزاری مساجد نیز مدنظر است و ما معتقدیم باید بیشتر از این کار انجام شود.



ابراهیمی درباره رشد این بخش از امور فرهنگی توضیح داد: امسال کار بزرگی صورت گرفته و ما تمام اینها را مدیون پیام مقام معظم رهبری به نوزدهمین اجلاس نماز که در خراسان جنوبی برگزار شد، می‌دانیم و معتقدیم برکت آن پیام رهبری است که تحول در این عرصه به وجود آمد.

  • کد خبر : 48038
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار