خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/03/04 - 21:02
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : فراکسیون ها

بررسی پیشنهادهای اعضای فراکسیون معلولان در خصوص برنامه پنجم توسعه

**در جلسه امروز فراکسیون معلولان و جانبازان پیشنهادهای لازم جهت حمایت از معلولان در برنامه پنجم توسعه مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت این فراکسیون با حضور اسفندیاری رئیس جدید  سازمان کل بهزیستی کشور، فاطمه آلیا رئیس فراکسیون معلولان و جانبازان، کاظم دلخوش، شهریاری، حسن کامران، موسوی، محجوب و جمعی از رئوسای انجمن های معلولان و جانبازان برگزار شد.
کاظم دلخوش در این جلسه با بیان اینکه بررسی برنامه پنجم توسعه در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار دارد، گفت: باید تلاش کرد در برنامه هدفمند کردن یارانه ها و قانون اصل 44 رویکرد جدیدی به مسائل معلولان داشت و بهزیستی و اعضای فراکسیون معلولان قوی تر از گذشته در این حوزه ورود کند.
وی ادامه داد: برای طرح دو فوریتی حمایت از معلولان که در دستور کار این فراکسیون است، نیاز داریم از تجارب کشورهای خارجی الگو برداریم. بایدبررسی شود کشورهای پیشرفته در این حوزه چه حق و حقوقی برای جامعه معلول خود در نظر گرفته اند.
عضو کمیسیون اقتصادی تاکید کرد: برای نوشتن برنامه پنجم توسعه نیاز داریم قوانین که کارآمد و به روز نیست را شناسایی و بازنگری کنیم. دولت و بهزیستی  طرح اصلاحی خود را جهت اصلاح و کارآمدی موارد ذکر شده در برنامه چهارم توسعه به مجلس ارائه کنند.
در ادامه این جلسه شهریاری با بیان اینکه نمایندگان مجلس نگران هستند مشکلات برنامه چهارم توسعه در برنامه پنجم نیز وارد شود، گفت: در برنامه چهارم توسعه پس از تصویب قوانین در جهت تسهیل حال جامعه معلولان و نوشتن آئین نامه ها، منابع مالی ذکر نمی شد. عدم اعلام منابع مالی عاملی شد تا مصوبات مجلس اجرایی نشود.
همچنین حسن کامران  از اعضای فراکسیون معلولان و جانبازان با بیان اینکه در مدیریت قبلی سازمان کل بهزیستی کشور بر روی معلولان و جانبازان بسته بود، گفت: امیدوارم در دفتر اسفندیاری مدیر جدید این سازمان به روی جامعه و مشکلات معلولان بسته نباشد.
موسوی نماینده مردم اردبیل با حضور در این جلسه و با بیان اینکه موافق صحبت های کامران در خصوص بسته بودن در مدیریت فقیه مدیر سابق سازمان کل بهزیستی نیستم ادامه داد: در ساختمان سازمان کل بهزیستی اتاق مدیریت در طبقه نهم قرار گرفت است برای ارتباط نزدیک مدیریت با بدنه جامعه معلولان لازم است اتاق مدیریت به طبقه اول آورده شود تا مراجعه کنندگان راحت تر مسائل و مشکلات خود را به گوش مسئولان این سازمان برسانند.
وی خطاب به اسفندیاری گفت: باید قبول کنیم که جامعه معلولان نیاز به محبت بیشتر دارند. در این خصوص نیاز است بیشتر از گذشته به وضع موجود فکر کنیم.
وی با بیان اینکه بهزیستی و کمیته امداد خمینی نباید در انجام وظایف خود تداخل داشته باشند، گفت: هر دوی این ارگان ها افراد تحت پوششی دارند اما درست نیست معلولان را مانند توپ بین خود پاس دهیم.
محجوب نماینده مردم تهران با اشاره به صحبت کامران که درخواست پرداخت وام بلاعوض به معلولان را داشت گفت: در گذشته برای خود اشتغالی به این معلولان وام هایی داده شد که متاسفانه این پول در جای دیگری خرج شد. لازم است از حق تحقیق و تفحص مجلس برای مشخص شدن این موضوع بهره گیرد تا این مشکل هرچه زودتر برطرف شود.
اسفندیاری مدیر جدید سازمان کل بهزیستی کشور با حضور در فراکسیون معلولان و جانبازان و بعد از شنیدن سخنرانی مدیران انجمن ها و NGOها گفت: برای بهبود وضع جامعه معلولان و جانبازان در آینده ای نزدیک جلسه ای در بهزیستی برگزار خواهیم کرد تا نمایندگان و مدیران انجمن ها مشکلات و مسائل خود را در این زمینه به مسئولان ارائه دهند. این سازمان برای رفع معضلات معلولان نیاز به جمع آوری مشکلات و پیشنهادات افراد مرتبط با این جامعه را دارد.

  • کد خبر : 17355
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار