خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/02/16 - 09:14
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فراکسیون ها
نقوی حسینی در توضیح جلسه فراکسیون ولایی مطرح کرد:

بررسی و واکاوی لایحه مبارزه با پولشویی و رد لایحه مبارزه با تأمین مالی تروریسم

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس، گفت: لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی، گزارش رد لایحه اصلاح قانون مبارزه با تأمین مالی تروریسم و لایحه الحاق دولت ایران به کنوانسیون بین‌المللی مقابله با تأمین مالی تروریسم مورد بررسی قرار گرفت.

سیدحسین نقوی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در توضیح جلسه صبح امروز یکشنبه (16 اردیبهشت ماه) فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با حضور کارشناسان و متخصصان حوزه‌های حقوقی و اقتصادی، گفت: این جلسه تشکیل و سه لایحه مهم مطرح در دستور کار مورد بحث و بررسی قرار گرفت.



نماینده مردم پیشوا و ورامین در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی مورد بررسی دقیق قرار گرفت و کارشناسان و اعضای فراکسیون دیدگاه‌های خود را مطرح کردند. همچنین لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون بین‌المللی مقابله با تأمین مالی تروریسم به بحث گذاشته شد و خطرات و نگرانی‌های مطرح در این کنوانسیون مورد بحث قرارداده شد.



وی افزود: مهمترین چالش کنوانسیون مذکور تعریف از تروریسم است. غربی‌ها تروریسم را بر اساس منافع خودشان تعریف می‌کنند و این کنوانسیون گروه‌ها و قیام‌های آزادی‌بخش را تروریسم می‌نامد ولی گروه‌های تروریستی که در جهت منافع آمریکا و غرب عمل کنند، تروریسم نامیده نمی‌شوند.



سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گزارش رد لایحه اصلاح قانون مبارزه با تأمین مالی تروریسم نیز مورد بحث قرار گرفت، گفت: استدلال شد که اصلاح قانون مشکل را حل نمی‌کند، بنابراین باید در تصویب آن دقت شود و کمیسیون قضایی و حقوقی اصلاحیه مذکور را با حساسیت رد کرده است./



پایان پیام

  • کد خبر : 242557
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار