خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/07/13 - 18:48
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فراکسیون ها
در جلسه امروز فراکسیون نخبگان صورت گرفت

بررسی موضوع ارتقا جایگاه استاندارد در کشور

**رئیس فراکسیون حمایت از نخبگان ونوآوران گفت: اعضای فراکسیون نخبگان به یک جمع بندی درباره ارتقا جایگاه استاندارد در کشور و فراگیرکردنش رسیدند و پیشنهادهای خود را در این باره به کمیسیون تلفیق ارائه می دهند تا در قالب برنامه پنجم توسعه بررسی شود.

لاله افتخاری در گفت وگو با خبرنگار خانه ملت اظهار داشت: از آنجا که موسسه استاندارد هم اکنون زیر مجموعه وزارت صنایع است عملا فعالیتش در حوزه صنعت خلاصه شده است، به همین دلیل در جلسه امروز فراکسیون حمایت از نخبگان و نوآوران تصمیم بر آن شد که در قالب پیشنهاداتی حوزه فعالیت استاندارد در کشور فراگیرتر شود و به حوزه هایی نظیر حوزه فرهنگ تسری یابد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر افزود: از سوی دیگر این موسسه که باید ناظر باشد الان در شرایطی قرار گرفته که عملا کارآیی خود را از دست داده است چون ناظر و مجری در آن یکی هستند لذا بحث ارتقا جایگاه استاندارد در کشور نیز در جلسه امروز فراکسیون مورد تائید اعضا قرار گرفت.

وی به جلسات مکرری که در این زمینه با حضور کارشناسان، پژوهشگران و نمایندگان استاندارد در مرکز پژوهش های مجلس برگزار شده است اشاره کرد و گفت: برای ارتقا جایگاه استاندارد در کشور چند گزینه مطرح است؛ اول اینکه ما استاندارد را به صورت یک سازمان مستقل مطرح کنیم که در این صورت ممکن است به خاطر فربه شدن دولت مخالفت هایی با این ایده صورت بگیرد.

افتخاری افزود: گزینه دوم این است که استاندارد از زیر مجموعه وزارت صنایع خارج شده و زیر معاونت نظارت راهبردی ریاست جمهوری قرار گیرد و گزنیه سوم این است که موسسه استاندارد و میحط زیست در یکدیگر ادغام شوند که در این صورت هم جایگاه این موسسه ارتقا می یابد و هم حوزه فعالیتش فراگیر می شود.

رئیس فراکسیون حمایت از نخبگان و نوآوران افزود: این پیشنهادات به کمیسیون تلفیق داده شده است تا در قالب برنامه پنجم بررسی شود در غیر اینصورت می توان  آن  را به صورت طرح در صحن مطرح کرد.

  • کد خبر : 28768
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار