خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/10/24 - 09:47
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فراکسیون ها
قاسم پور در تشریح جزئیات نشست فراکسیون زنان مجلس با فعالان حوزه زنان و خانواده خوزستان مطرح کرد:

بررسی مشکلات و لزوم توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و آسیب دیده اجتماعی

رئیس فراکسیون زنان مجلس از برگزاری نشست با فعالان حوزه زنان و خانواده خوزستان به منظور بررسی وضعیت زنان سرپرست خانوار و آسیب دیده اجتماعی در این منطقه خبر داد.

فاطمه قاسم پور در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح جزئیات نشست اعضای فراکسیون زنان مجلس با فعالان حوزه زنان و خانواده استان خوزستان گفت: در این نشست بسیاری از مسائلی مطرح شد که با مسائل کلان حوزه زنان مشابه بود و رفع آنها نیز در گرو قانونگذاری یا نظارت بر اجرای قوانین است.



نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس یازدهم ادامه داد: خشونت علیه زنان و ضعیف بودن زیرساخت های حمایتی در این حوزه در خوزستان از مهمترین مسائلی بود که در این نشست مطرح شد، کما اینکه نیاز است در این منطقه خانه امن ایجاد شود، همچنین احداث گرمخانه از مهمترین مطالبات این فعالان بود، چرا که تعدادی از زنانی که آسیب دیده اجتماعی هستند، باید بتوانند از امکانات این محیط امن استفاده کنند. همچنین احداث پارک بانوان از دیگر مطالبات این جمع بود، هر چند در گذشته یک پارک تحت این عنوان احداث شده، اما به بهره برداری نرسیده است، بنابراین ما این موضوع را در جلسه نظارتی روز شنبه به طور جدی پیگیری خواهیم کرد.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم تاکید کرد: رسیدگی به وضعیت زنان سرپرست خانوار و بد سرپرست و توانمندسازی و حمایت از آنها از دیگر مطالبات مطرح شده در این نشست بود.



رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: آنچه مسلم است زیرساخت های استان خوزستان برای حمایت از زنان آسیب دیده یا در معرض آسیب به شدت ضعیف بوده و باید توسعه یابد، ضمن اینکه خشونت علیه زنان را قطعاً از طریق تصویب لایحه تامین امنیت زنان در برابر خشونت در مجلس پیگیری خواهیم کرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 335636
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار